Bizkaiak turismoa erakartzen du

16 herrialdetatik etorritako 54 turoperadorek eta bidaia-agentzietako ordezkariek Bizkaia bisitatuko dute astearte honetatik ostiralera bitartean, beren erakargarritasun turistikoak ezagutzeko, bisita gidatuak egiteko eta lurraldeko sektoreko eragile nagusiekin workshop batean parte hartzeko, epe labur eta ertainean elkarlanean aritzeko bideak eta elkarrekin lan egiteko aukerak aztertzeko.

Bisita hau Bizkaiko Foru Aldundiak eta Bilboko Udalak bultzatutako ‘Match Bilbao Bizkaia’ ekimenaren parte da, Bizkaia eta hiriburua atzerriko enpresen eta sektoreko erakundeen artean sustatzeko, pandemiaren ondorioz izandako geldialdiaren ondoren nazioarteko turismoaren suspertzea aprobetxatzeko helburuarekin.

Bisita honetan parte hartuko duten pertsonak hautatutako merkatuetatik etorritako profesionalak dira, Bizkaiarentzat interesgarriak eta estrategikoak direlakoan. Italiak, Danimarkak, Herbehereek, Belgikak, Finlandiak, Portugalek, Erresuma Batuak, Norvegiak, Frantziak, Txekiar Errepublikak, Irlandak, Alemaniak, Estatu Batuek eta Indiak osatzen dute profesional horien jatorrizko herrialdeen zerrenda.

Astearte honetan iritsi dira, eta lau taldetan banatu ondoren, San Mamesera bisita gidatua egin dute. Hurrengo egunean, Ondarroa eta Lekeitio, Bizkaia Zubia, Gaztelugatxeko Doniene eta Gernika ezagutuko dituzte.

Txakolin dastaketa

Gainera, txakolin dastaketa egingo den upeltegi batera egingo den bisitaldian parte hartuko dute, herri kirol eta folklore erakustaldi bana egongo da eta Bizkaiko gastronomia tradizionalaz gozatuko dute. Arratsaldean, Bilboko hainbat gune zeharkatuko dituzte -Zabalgunea eta Abandoibarra edo Alde Zaharra- eta pintxo batzuk afaltzen amaituko dute eguna.

Ostegunean Bilbao Bizkaiaren natura eta ondarea ezagutzera emango da, Pozalaguako, Balmasedako, La Encartada Boinen Museoa, Loizaga Dorrea, Nerbioi ibaiaren sorrera, Urduña, Getxoko Portu Zaharra, Bizkaiko Flysch-a, Urkiolako eta Gorbeiako Parke Naturalak, artzainen jarduera, Elorrio eta Dima bisitatuz.

Ostiralean, Bilbao Bizkaiaren erakargarritasun turistikoak ezagutu ondoren, turoperadoreek eta atzerriko bidaia-agentzien ordezkariek lan-topaketak egingo dituzte lurraldeko turismo-enpresa garrantzitsuenekin (ostatuak, hartzaile-agentziak eta turismo-zerbitzuetako enpresak), eta Bilbao Bizkaiaren aurkezpen batean parte hartuko dute MICE helmuga gisa, Bilbao Convention Bureauren eskutik.

Bizkaiko Foru Aldundia eta Bilboko Udala sektoreko enpresa eta erakundeei zuzendutako helmugaren sustapenarekin zerikusia duten ekimenak lantzen aritu dira azken hilabeteotan; izan ere, “Pandemiak nazioarteko mugikortasunean izan zuen eragin handiaren ondoren, horrek guztiak adierazten du atzerriko turismoa suspertuko dela datozen hilabeteetan, eta beharrezkoa da prest egotea eta lan egitea aurkezten den aukera bakoitza aprobetxatzeko”, adierazi dute Aldundiak eta Udalak.

Match Bilbao Bizkaia

“Egunetik egunera gero eta hurbilago” dagoen susperraldi hori aurreikusiz, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Udalak Match Bilbao Bizkaia ekimena jarri zuten abian iaz. Ekimen horren helburua gure lurraldeko turismo-sektoreko enpresen eta atzerriko bitartekarien artean negozio-harreman berriak suspertzea eta sortzea da, helmugaren aktibazioa sustatuz eta tokiko turismo-eskaintza dinamizatuz, turismo-produktuak, -baliabideak eta -zerbitzuak merkaturatzea erraztuko duten euskarri digitalak sortuz.

Ekimen hau Europako 15 merkatu baino gehiagoko turismo-sektoreko profesionalei zuzenduta dago, eta hiru fasetan banatzen da: bi fase birtual, iaz garatutakoak, eta hirugarren fase presentzial bat, bihar hasiko dena.

Fase horietako lehena joan den ekainaren 8an eta 9an egin zen. Jardunaldi horietan, Match Live egin zen, streaming bidezko aurkezpen-sorta bat, Bilbo Bizkaiko merkatu nagusietako bitartekaritza turistikorako lau telebista-programatan banatuta, eta lau gai jorratu ziren: City & Experience, Coast, Nature & Rural eta MICE.

Ekimen honen bigarren fasea, Virtual Match, 2021eko ekainaren 8tik 18ra bitartean egin zen Match Liven workshop birtual bat egitea izan zen. Bertan, ostatu, hartzaile eta turismo-zerbitzuetako tokiko enpresek Match Livera bertaratutako buyer europarrekin harreman profesionala ezarri ahal izan zuten.

Bi hitzorduetan tokiko 43 enpresak parte hartu zuten, atzerriko 179 enpresak, 881 hitzordu eskatu ziren eta 320 bilera egin ziren, batez ere Frantzia (63), Italia (55), Erresuma Batua (39), Alemania (31) eta Herbehereetako (30) merkatuekin. Halaber, 208 bistaratze erregistratu ziren Zoom plataforman eta 566 Youtuben.