Santanderrek irabaziak % 58 hobetu ditu, 2.543 milioi irabazi arte

Santander bankuak 2.543 milioi euroko irabaziak izan zituen aurtengo lehen hiruhilekoan, 2021eko urtarriletik martxora bitartean baino % 58 gehiago, orduan 530 milioiko kargua hartu baitzen berregituraketa-kostuengatik, batez ere Erresuma Batuan eta Portugalen.

Erakundeak merkatuen ikuskatzaile espainiarrari, CNMVri, astearte honetan jakinarazi dionez, diru-sarreren hazkundeak eta efizientziaren hobekuntzak, dibertsifikazio geografikoaz gain, eragina izan zuten kontu horietan berriz ere; izan ere, ohiko mozkina % 19 handitu zen merkataritza-jardueraren ondorioz.

Taldearen balantzea sendo mantendu zen, “Kredituaren kalitatearen normalizazioari” esker, 2021eko laugarren hiruhilekoan hornidurak askatu ondoren. Zuzkidurak 2.101 milioi eurokoak izan ziren, aurreko urteko lehen hiruhilekoaren ildotik.

Bezeroen baliabideek errekorra hautsi zuten, 1,1 bilioi eurora iritsi baitziren, eta gordailuak % 8,5 hazi ziren, 957.000 milioi euroraino, jarduten duen herrialde gehienetan izandako gorakadari esker.

Kredituak % 7,6 gehitu ziren eta bilioi bat euro baino gehiago izan ziren lehen aldiz, berankortasun-ratioa % 3,26raino okertu baitzen, oinarrizko sei puntu gehiago ez-ordainketaren definizioaren aldaketaren ondoren, kaudimengabezietarako estaldura-indizea bezala, % 69ra jaitsi baitzen aurreko % 74aren aldean.

Geografien arabera, aldi horretako mozkin arrunta % 32,3 hazi zen Europan, 1.018 milioi euroraino, eta Espainiako Estatuak 365 milioi lortu zituen horietatik ( % +21).

Hego Amerikan, erakundeak 900 milioi euro irabazi zituen, % 16,8 gehiago, Brasilek bultzatuta, 627 milioi euroko irabaziekin ( % +12), eta Ipar Amerikak 806 milioi euro irabazi zituen, % 7,5 gehiago.

2.800 milioi baino gehiago komisioetan

Merkataritza-jarduera handiak eta interes-tasa ofizialen gorakadak interes-marjina % 11,3 bultzatu zuten, 8.855 milioi euroraino, eta hazkunde bereziki handia izan zuten Erresuma Batuan ( % 15), Polonian ( % 78), Brasilen eta Mexikon ( % 7) eta Argentinan ( % 69).

Entitateak 2.800 milioi euro baino gehiago jaso zituen komisioetan, eta horiek % 6 gehitu ziren, txartelarekin egindako eragiketengatik eta datafonoengatik kobratutakoek bultzatuta ( % 23 eta % 33 igo ziren, hurrenez hurren).

Ondorioz, marjina gordina, guztizko diru-sarrerak jasotzen dituena, % 8 igo zen euro arruntetan dibisa gehienen estimazioari esker, 12.305 milioi euroraino.

Hornidura garbiak 455 milioi eurokoak izan ziren eta urtebete lehenago 959 milioi eurokoak, 2021ean egindako berregituratze-kostuak barne (530 milioi euro garbi zergetan).

Taldeko bezeroen kopurua zazpi milioi handitu zen urtarriletik martxora, 155 milioira arte; erabiltzaile digitalena, berriz, % 11 igo zen, 49 milioira arte. Salmenta digitalak guztizkoaren % 56 izan ziren, eta urtebete lehenago, berriz, % 50.

Era berean, erakundeak bere akziodunei ohiko mozkinaren (“Pay out”) % 40arekin ordaintzeko politikari eusteko asmoa du, zati berdinetan banatuta, eskudiruaren eta akzioen berrerosketaren artean.