Estatuaren finantzaketaren kostua 2018ko balioetara igo da

Euroguneko zor subiranoaren etekinek igoera handia izan dute urtean, eta azken egunotan azkartu egin da EBZren seinaleek – Orain arteko argienak – Adierazten dutenez, interes-tasak 2022an igoko dira, eta horrek abiadura handian garestitzen du estatuen finantzaketa-kostua. Altxorraren jaulkipen berrien kostua 2021eko % 0,04tik – Lehen aldiz negatiboan – Egungo % 0,39ra igaro da.

Igoera horren ondorioz, Estatuaren finantzaketa-kostua 2018tik gogoratzen ez ziren mailetara itzuli da, batez beste % 0,64koa izan baitzen. Garestitze horrek isla argia du 10 urterako bonu espainiarraren bilakaeran, zeinaren errendimendua erreferentzia baita arrisku-saria finkatzeko, orain oinarrizko 100 puntuen atarian. Iazko urtea % 0,565ean amaitu zuen eta % 1,85era igo da. Joan den ostiralean % 1,9 gainditu zuen lehen aldiz 2015etik, Christine Lagardek lehen aldiz aitortu ondoren litekeena dela eurogunean tasak igotzea urtea amaitu baino lehen.

Zorraren errentagarritasun-igoera berdina da bonu subiranoekin, eta finantzaketa-kostua garestitzen ari da eurogune osoan. Espainiako Altxorraren kasuan, jaulkipen berriak garestiagoak diren arren, zirkulazioan dagoen zor osoaren saldoaren kostua ere zertxobait murrizten ari da, 2021eko itxierako % 1,64tik % 1,55era, hau da, minimo historiko berrira. Jaitsiera hori zor zaharraren ordez zor askoz ere merkeagoa jartzean datza. Horren adibide argia da urtarrilaren amaieran % 5,85eko interesa duen 10 urterako bonu baten epemuga; hilabete horretan, berriz, Altxorrak epe horretarako jaulkipen sindikatu bat kaleratu zuen, urteko % 0,7ko kupoiarekin.

Orain arte, Altxorrak urterako aurreikusitako jaulkipen guztien % 37,2 eta epe ertain eta luzerako jaulkipenen helburuaren % 38,8 hartzea lortu du. Erakundea epe luzeagoko jaulkipenak indartzen ari da, eta estrategia hori abian jarri zuen zor subiranoaren krisiaren unerik txarrenetan, ordainketen iraunkortasuna zaintzeko BPGren gaineko zorraren % 118,7ko ratioa duen herrialde batean. Horrela, zirkulazioan dagoen zorraren batez besteko bizitzak gora egiten jarraitzen du aurten, 2021eko 8 urteetatik gaur egungo 8,1era. Eta jaulkipen berrietan, 10 urtekoak guztizkoaren % 38 dira orain arte; 2021ean, berriz, % 30.

Jaulkipen berri merkeagoak

2022an finantzaketa-kostua garestitu den arren, eta espero diren tasen igoeren aurrean saihestezina den arren, eta merkatuak urtea amaitu arte hiru izango diren arren, jaulkipen berriak zirkulazioan dagoen zorraren batez besteko tasa baino kostu txikiagoan egiten jarraituko dira. Gainera, Gobernuak espero du zor zaharrik garestienaren ordez jaulkipen berri merkeagoak egiteak aukera emango duela interesek BPGaren gainean duten pisua murrizten jarraitzeko, eta hala aurreikusten du aurtengo aurrekontuetan. «Estatuaren zorraren finantza-gastuek BPGaren gainean duten pisua murrizten joan da, zirkulazioan dagoen zorra handitu den arren». Aurreikuspenen arabera, beheranzko bide horrek 2022an jarraituko du 2011ko mailara iritsi arte, joan den urriko Aurrekontuen dokumentuak jasotzen duenez. Urte hartan, ratio hori % 2tik gorakoa izan zen.

Espainiako rating subiranoaren berrikuste berrian, S & P agentziak adierazi zuen Espainia aurten % 0,35ean finantzatzea aurreikusten duela, batez beste, eta kopuru hori gaindituta geratu da, edo, nolanahi ere, zirkulazioan dagoen zor osoaren batez besteko kostuaren azpitik, zeina % 1,4koa izango baita ekitaldirako. Espero dugu zorraren kostua BPG nominalaren azpitik egotea 2025era arte. Martxoan, S & P-k ziurtatu zuen rating negatibotik egonkorrerako perspektiba hobetu zuela.

Agentziak Espainiako BPGren goranzko aurreikuspena % 6,1ekoa da, merkatu-adostasunean baikorrenetakoa. Izan ere, Gobernuak beherantz berrikusiko du aurten izango duen hazkunde-aurreikuspena; izan ere, errealitatea paper bustian uzten ari da % 7an. Prezioen gainbeheraren gorakadak, batez ere energiaren kostuagatik, laguntza publiko berriak ematea eragingo du, eta horri Ukrainako gerraren defentsan gastu handiagoa gehitu behar zaio. Azken batean, Estatua finantzatzeko erronka berriak, aurten aurreikusitako emisioak handitzea ekar dezaketenak.