Pasaiako Portua izan zen atzo Auto Advance-ren inaugurazio-eskalaren helmuga. Auto hori Pure Car Truck Carrier motako ontzi bat da, eta propultsatzaile duala duen mundu hibridoko lehenengoa. Ontzi horrek energia-eraginkortasuna hobetzen du eta emisioak murrizten ditu. Atzo arratsaldean iritsi zen Santanderretik, eta eguerdian Europa iparraldera abiatu da.

Pasaiako Portuko Agintaritzak gaur jakinarazi duenez, Noatum UECC Pasaiak kontsignatu eta zamatutako ontzi berritzaile hori GNL gas natural likidotuko motorrek eta bateria elektrikoek propultsatuta dago. Ontzi horrek, gainera, beste erregai iraunkor batzuk erabil ditzake, hala nola bioerregaia edo gas natural sintetikoa, eta horrek, Portu Agintaritzak azpimarratzen duenez, ingurumena gehien errespetatzen duen ontzia bihurtzen du.

Pasaian izan duen geldialdiak Opel, Citroën, Volkswagen, Iveco eta Mercedes marketako 1.075 ibilgailu kargatzeko balio izan du, nahiz eta bere edukiera 3.600 automobilekoa izan. 169 metroko luzerari esker, portu-esparrura sartu ahal izan da, eta, gaur egun, 23 milioi euroko inbertsio-plan batean sartuta dago, Gipuzkoako portuaren eraginkortasuna hobetzeko eta ontzi handiagoak iristen uzteko.

Ildo horretan, Pasaiako Portuko Agintaritza ziur agertu da, prozesu hori amaitutakoan, Gipuzkoako dartsenak gaitasuna izango duela “UECCk Txinako Jiangnan ontziolari eraikiarazi dizkion hiru itsasontzi bikiei zerbitzu hobea emateko”.

Egilea Andoni Beitia