Mugikortasunaren eta Logistikaren Euskal Klusterrak 10.750 milioi euroko fakturazioarekin itxi zuen joan den ekitaldia, % 1,8ko jaitsierarekin, eta arduradunek uste dute oso estua dela sektoreak aurre egin behar izan dien zailtasunen aurrean. 111 bazkideen salmentak Euskadiko BPGaren % 15 dira, 2021ean 12 erakunde berri klusterrean sartu ondoren.

Joaquin Acha Mugikortasunaren eta Logistikaren Euskal Klusterreko presidenteak eman zituen atzo datu horiek, Irungo Ficoba erakustazokan egin zen Go Mobility by Mubil biltzarrean urteko 19. batzarra zela eta. Balantzean esportazioaren hazkunde txiki bat nabarmentzen da, eta, arina izan arren, joera-aldaketa bat erakusten du, klusterraren arabera; izan ere, joan den urtean sektorea suspertu egin dela ikusten du, orainari eutsi arte.

Gainera, ikerketan eta garapenean egiten den inbertsioaren % 3,3 nabarmendu zuen, eta jarduera horri garrantzi handia ematen dio, “Gerra-, energia- eta osasun-krisiak eragindako erronkei erantzun eraginkorra ematea ahalbidetu duen” faktoretzat jotzen baitu.

Mugikortasunaren eta Logistikaren Euskal Klusterrak bere batzarra mugikortasun iraunkorraren biltzarraren esparruan egin izana ez da ustekabekoa, bere helburu estrategikoen artean oso lotuta baitaude joan-etorriak ulertzeko modu berri horrekin. Horrela, mugikortasun konektatua, hiri adimendunak eta azken teknologiak logistikan txertatzea dira 2024ra begira dituzten erronketako batzuk.

Go Mobility by Mubil erakundeak ere akordio bat sinatu zuen Nafarroa, EAE eta Akitania Berriaren artean, mugikortasun elektrikoarekin lotutako proiektuetan lankidetzan aritzeko. Hitzarmen hori Gipuzkoako Mubil Fundazioak, Nafarroako Gobernuak eta TOPOSek sinatu zuten, Frantziako eskualdeko Akitania Elkarte Digitalaren misioaren barruan dagoen klusterrak.

Akordio hori Compet ‘plus proiektuaren barruan dago. Proiektu horren helburua enpresa txiki eta ertainen lehiakortasuna eta berrikuntza sustatzea da, Akitania Berriaren, Euskadiren eta Nafarroaren mugaz gaindiko lankidetzaren bidez.

Mugikortasunaren arloan, hala elektrikoa nola hidrogenoa, ibilgailu autonomo eta konektatuarekin lotutako hiru plataforma edo lurralde-estrategia horiek identifikatu dira, haien jardun-arloetan eta proiektuetan konbergentziak egon daitezkeelarik, eta lurralde bakoitzeko zentro teknologikoen arteko lankidetza ireki da.

Egilea Andoni Beitia