Euskal gastronomiaren onena sukaldaritzako joera berriekin eta kalitatezko eta hurbileko produktuekin uztartzea. Premisa horrekin, Güreik enpresa bizkaitarrak Gürepoke sukaldaritza katea jarri du martxan. Erronka erakargarria da: Hawaiiko jaki osasungarri original bat, poke bat adibidez, tokiko elikagai onenekin batzea. Bizkaian bi gune ireki ondoren, enpresa gazteak Euskal Herrian, Katalunian eta Madrilen hedatzeko asmo handiko plan bati ekingo dio, datozen bi urteetan 24 zentro berri izateko asmoz.

Pokeak arrain marinatuak (haragiak ere bai) lekaleekin, arrozekin, barazkiekin edo frutekin nahasten ditu, saltsa eta ontziekin batera, eta bol formako ontzietan zerbitzatzen da. Plater orekatua, nutritiboa eta koipe gutxikoa da. Janari lasterraren merkatuan, pokeek jarrera osasungarria hartu dute. Duela urtebete, Gürepokek slast food izeneko janari- eta zaharberritze-kontzeptu berri bat sortzea proposatu zuen, slow eta fast food modeloen konbinazioaren emaitza.

Horrela, Gürepokek Km 0 menuak proposatzen ditu, euskal gastronomiako plater tipikoetan oinarrituak (marmitakoa, gildak, bakailaoa piperrekin), glutenik gabekoak. Saltsak, zuku naturalak eta azukre finik gabeko postreak. Elikagaiak kontsumitzeko modu berriek errezeloak sor ditzakete gure gurasoengan edo aitona-amonengan. Aurpegia aldatu egiten zaie azaltzen diezunean herrialdeko kontserba-fabrika garrantzitsueneko osagaiak daramatzatela, barazkiak etxetik gertu dagoen baratze batetik datozela edo saltsa produkturik onenekin eginda dagoela eta zero prozesatuta dagoela, Jagoba Ormaetxea Gürepoke proiektuaren ideologoak egunkari honi zehazten dionez.

Ekintzailearen esanetan, elikadura osasungarriaren errora itzuli nahi dute, produktu gastronomiko abangoardista edo generalisten bidez. Eta euskal janaria lurraren ikurretako bat bada ere, Ormaetxeak ingurumenaren zaintza eta teknologia berriak biltzen ditu Gürepokeren ekuazioan. “Green kitxen” izeneko plataforma digital bat garatzen ari gara. Erabiltzaileek produktu desberdinen eskaerak egin ahal izango dituzte beti Km 0 eta prozesatu gabe une berean jasoz. Glovok, adibidez, ez du hori eskaintzeko asmorik. Gure asmoa da produktu osasungarriak marka desberdinen bidez adieraztea eta merkatu zabalago batera iristea.

Aldi berean, enpresak ordainketa-eredu berrien aldeko apustua egiten du, kriptomonetak barne, produktuen jatorriaren trazabilitate zehatza bermatzen du blockchain teknologia erabiliz, eta bere token propioa du. Gürepoke hainbat prozesu digitalizatzeko, stocka kontrolatzeko eta bezeroari arreta emateko prozesu batean murgilduta dago.

Hazkundea

Enpresak funtsezko fase bat du orain, eta ez du baztertzen nazioartean ere hedatzea. Momenturik onena da zurea bezalako proposamenetarako? “Egia esan, une egokia aurkitzea zaila da”, dio Jagoba Ormaetxeak. Proiektu hau ez da espekulatiboa. Etorkizunean eragin positiboa eta ondasun soziala sortzeko asmoarekin sortu da. Joerak erlatiboak dira. Badakigu pertsonek askoz gehiago zaintzen dutela beren burua eta gehiago baloratzen dituztela kontsumitzen dituzten elikagaiak. Güreik-en markek hemen ematen dute balioa.

Planak Euskadin aplikatzen duten Km 0 filosofia erreplikatu behar du, noranahi doazela ere. Gure hazkundea lan egiten dugun eskualdeko hazkundearen parekoa da. Nazioan eta nazioartean esportatu daitezkeen produktu izar batzuk mantenduko ditugu, baina toki jakin batera nortasuna eta nortasuna ematen duten gertuko produktu guztiekin biziko dira.

Ildo horretan, Jagoba Ormaetxeak adibide bat erabiltzen du eta zehazten du Gürepokek Zallako tipula gorria erabiliko duela Euskadiko bere lokaletan, baina Katalunian lan egiten dutenean calçotak erabiliko dituztela. Eremura eta ohitura gastronomikoetara egokitzeak balioa eta nortasuna ematen dio markari. Bertako produktuak eta ekoizleak errespetatu eta mirestean datza, ondorioztatu duenez.

Egilea Andoni Beitia