Arabako Foru Aldundiak eta Gasteizko Udalak sustapen-kanpaina bat egingo dute maiatzean eta ekainean, beren turismo-eskaintza Belgikako, Italiako, Frantziako eta Portugalgo bidaia-agentziei, prentsari eta azken publikoari ezagutarazteko.

Ekimenaren helburua atzerriko bisitariak berreskuratzea da, mugikortasunaren murrizketak amaitu ondoren, eta tokiko turismo-sektorea suspertzen laguntzea, Cristina González Enplegu, Merkataritza eta Turismoko foru diputatuak eta Maider Etxebarria Gasteizko Ekonomia Sustapen, Merkataritza eta Turismoko zinegotziak prentsaurreko batean azaldu dutenez.

‘Come for a trip’ izeneko kanpainak jarraipena emango dio 2021ean hasitako ‘Ven a viajar’ ekimenari. Proiektuak Arabako Merkataritza Ganberaren laguntza du.

Gonzalezek eta Etxebarriak azaldu dutenez, ekimen berri honek Arabako eta Gasteizko erakargarritasun turistikoak kanpoan zabaltzeko helburuari erantzuten dio, xede-herrialde bakoitzean aurkezpenak eta ekintzak eginez.

Jarduerak bidaiari eta turista potentzialei, bidaia-agentziei eta bitartekaritza-enpresei zuzenduta egongo dira. Horrela, aurtengo lehen lau hilabeteetan hasitako turismo-sektorearen susperraldia sendotzen eta horri jarraipena ematen lagundu nahi da.

Gonzalezek azaldu duenez, Estatuko merkatua sektore turistikoaren “susperraldiaren motorra” izan zen 2021eko bigarren erdian, eta 2022ko lehen hilabeteetan ere eragin hori izaten ari da.

Merkatua pixkanaka mugitzen hasi da

Hala ere, nazioarteko merkatua “pixkanaka mugitzen” hasi dela azpimarratu du, pandemiari lotutako mugikortasun-murrizketak amaitu ondoren. Horrela, kanpaina berriaren bidez Araba eta Gasteiz eremu eta herrialde “estrategikoetan” ezagutarazi nahi dira, suspertze hori aprobetxatzeko.

Kanpaina lau hiri eta herrialdetan egongo da: Charleroi (Belgika), Italia (Bergamo), Frantzia (Bordele/Akitania) eta Portugal (Porto). Lau merkatu horiek “interes berezikoak” dira Arabarentzat; lehenengo bi kasuetan, Forondako aireportuarekin lotura zuzena dutelako; eta Akitania eta Portoko kasuetan, geografikoki hurbileko eremuak direlako, errepidez bidaiatzea ahalbidetzen dutenak.

Foru diputatuak adierazi du, gainera, Bordele eta Porto hiriek “ardoaren kulturarekin lotura estua duten merkatuak” osatzen dituztela Arabarekin.

Kanpainaren lehen ekintzak Charleroin eta Bergamon egingo dira datorren astean. Bi aireportuetako bilketa-eremuko bidaia-agentziekin eta tokiko prentsarekin egingo dira aurkezpenak, bai eta “online” marketin-ekintzak ere, Charleroiko aireportuko hedabideen bidez; eta sare sozialen eta publizitate-euskarrien bidez, Bergamoko aireportuaren eta haren eragin-eremuaren kasuan.

Bestalde, Etxebarriak adierazi du jarduera horien bidez “Gasteiz eta Charleroi arteko aireko konexioaren hasiera” babestu nahi dela udako turismo-kanpainaren aurrean, eta Belgikako eta Frantziako merkatuan Charleroiko aireportuaren erabiltzaileak, Gasteizko eta Arabako gainerako aireportuen erakargarritasun turistikoak ezagutarazi nahi direla.

Arabako helmuga turistikoa gomendatzea

Halaber, Belgikako, Frantziako eta Italiako bidaia-agentziekin eta prentsarekin loturak ezarri nahi dituztela adierazi du, bezeroei Arabako helmuga turistikoa gomendatzeko.

Gonzalez eta Etxebarria buru izango dituen ordezkaritzak lan-bilerak egingo ditu Araba eta Gasteizerako interesgarriak diren turismoari lotutako erakunde eta entitateekin.

Agendan, besteak beste, topaketak egingo dira Rafael Chamorro Belgikako Espainiako Turismo sailburuarekin, Marie-Hélène Pradines Europako Batzordeko Turismo arduradunarekin, Lara Magoni Lombardiako Turismo diputatuarekin, Bergamoko Merkataritza Ganberarekin eta Visit Bergamorekin.

Kanpainak jarraipena izango du ekainaren amaieran Bordelen, Ardoaren Azokan egingo den kale-sustapeneko ekintza batekin, eta sare sozialen bidezko ‘online’ publizitatearekin. Neurri horien bidez, Arabako helmuga Akitaniako hiriburuko metropoli-eremuan ezagutarazi nahi da, eta, bereziki, Ipar Euskal Herrian udako oporrak hartzen dituzten frantziarren artean.

Arabako Foru Aldundiak eta Gasteizko Udalak ere, urtearen bigarren erdian, ohitzeko bidaia bat antolatuko dute, Portoko bidaietan eta turismoan espezializatutako kazetariek eta ‘blogariek’ lurraldeko eta hiriburuko baliabide turistiko nagusiak ezagut ditzaten.

Halaber, online marketin-estrategia bat garatuko da sare sozialen bidez, Portugalgo hiriko eta inguruko balizko bidaiarien artean helmuga sustatzeko.

Egilea Andoni Beitia