Autoen salmentak behera egiten jarraitzen du

Turismoen eta lur orotako ibilgailuen matrikulazioak % 14,2 jaitsi ziren apirilean Euskadin, 2021eko hil beraren aldean, 1.664 ibilgailu salduta, Anfac (fabrikatzaileak), Faconauto (emakidadunak) eta Ganvam (saltzaileak) elkarteek atzo emandako datuen arabera. Apirileko salmenten jaitsiera martxokoaren ia erdia izan da, orduan matrikulazioak % 30,5 jaitsi baitziren eta, otsaileko gorakadaren ondoren, aurreko zortzi hilabeteetako zifra negatiboetara itzuli baitzen.

Lurraldeka, Araban 265 auto saldu ziren apirilean, % 31 gutxiago; Bizkaian 897, hau da, % 4,5 gutxiago, eta Gipuzkoan 502, hau da, % 18,5 gutxiago. Urtarriletik apirilera bitarteko metatuan 6.480 auto eta lur orotako ibilgailu matrikulatu ziren Euskadin, hau da, iazko lehen lauhilekoan baino % 14,2 gutxiago. Atzerakadak izan ziren hiru lurraldeetan: % 15,8 Araban, % 12,6 Bizkaian eta % 15,4 Gipuzkoan.

Ibilgailu motaren arabera, diesel erregaiarekin lan egiten dutenen matrikulazioak % 29,7 jaitsi ziren apirilean eta % 39,5 urtarriletik apirilera bitartean; gasolinazko autoen salmentak, berriz, antzera jaitsi ziren apirilean eta lehen lauhilekoan: % 23,4 eta % 24,6, hurrenez hurren.

Aldiz, motor elektrikoak, hibridoak eta hidrogenoa eta gasa bezalako beste erregai batzuk erabiltzen dituzten ibilgailuek % 9,3ko igoerarekin itxi zuten apirila eta % 18,9ko gorakadarekin amaitu zuten lehen lauhilekoa. Estatu osoan, apirilean % 12,1 jaitsi ziren automobil eta lur orotako ibilgailuen matrikulazioak, aurreko urteko hil beraren aldean, baina auto elektrifikatuenak ( % 100 elektrikoak gehi hibrido entxufagarriak) % 32,3 gehitu ziren.

Krisi ekonomikoa eta mikrotxipak

Mikrotxipen krisia eta susperraldi ekonomiko motela, Ukrainako gerrak areagotu duena, dira lehen lau hilabeteetan turismoen salmentan % 11,8ko beherakada pilatzeko arrazoi nagusiak. Anfaceko ekonomia eta logistika arloko zuzendari Aránzazu Murrek adierazi zuenez, azken hilabeteko datuak, aurtengo zifrarik onena diren arren, Espainiako merkatuak erregistratu beharko lituzkeenak baino txikiagoak dira oraindik.

Faconautoko komunikazioko zuzendari Raúl Moralesen ustez, Aste Santuak, apirilean salmenta egun gutxiago utzi dituenak, areagotu egin ditu lehen hiruhilekoko datu txarrak, baina “sentsazioak ez dira onak, eskaintza faltaz gain, stock nahikorik gabe jarraitzen baitu, apirilean ere argi ikusi da eskari falta bat”.

Tania Puche Ganvameko komunikazio zuzendariak esan du merkatuak “burua altxatu gabe” jarraitzen duela, eta ohartarazi du apirilean ez zela antzeko matrikulaziorik izan joan den hamarkadako krisi ekonomikoaz geroztik. Bere ustez, “Eskaintza falta den testuinguru honetan, hamabost urtetik gorako auto berriak baino gehiago saltzen ari diren honetan, parkea berritzea funtsezko puntua da deskarbonizazioa bultzatzeko, eta, beraz, elektrifikazioa bultzatzeaz gain, txatar bihurtzeko politika askoz aktiboagoak eta eraginkorragoak behar dira, batez ere, zaharragoak diren ibilgailu horietara bideratuak”.