Garraiolariek gerra deklaratu diete bidesariei Nafarroan

Estatuko Garraiolarien Elkarteen Federazio Nazionalak (Fenadismer) Nafarroako Gobernuari ohartarazi dionez, Nafarroan gaitasun handiko bideetan dauden kamioientzako bidesariak arautuko dituen foru legearen onarpenean sektorearekin adostasunik ez badago, “Garraio elkarteak behartu egingo ditu inpugnazioa judizialki egitera, Gipuzkoako Foru Aldundiak alde bakarrez onartutako kamioientzako bidesarien kasuan gertatu zen bezala, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Gorenak baliogabetu egin baitzuen”.

Federazioak ohar batean azaldu duenez, PSNk, EH Bilduk, Podemosek eta Izquierda-Ezkerrak Foru Parlamentuan erregistratu zuten errepideen erabileraren erabilera kanona arautzen duen lege-proposamena, lehenbailehen izapidetu ahal izateko, 2023ko abendua baino lehen bidesariak kobratzeko, A-15 A-1, A-10 eta A-1 errepideetatik doazen 3,5 tona baino gehiagoko kamioiei.

Hori kudeatzeko, enpresa publiko bat sortzea aurreikusten du arau berriak, kontrol-sistema ezartzeaz eta sistema hori kobratzeaz arduratuko dena. Enpresa horren diru-bilketa bideen kontserbaziora eta ustiapenera bideratuko da, baina baita “azpiegiturekin zerikusirik ez duten beste politika batzuetara” ere, hala nola ingurumena babestera.

Fenadismerrek Nafarroako Gobernuaren “sentsibilitate eza” kritikatu du, “Garraiolariei gaur egun bizi duten egoera ekonomikoan karga gehiago ezartzeko helburuarekin aurrera jarraitzeko”. Horrez gain, “Estatu mailan joan den abenduan elkarte nazionalek eta Gobernu zentralak sinatutako akordioarekiko erabateko errespetu falta” kritikatu du, “Sektorearekin aldez aurretik adostasunik gabe bidesaririk ez ezartzeko”.

Federazioak gaineratu duenez, Fenadismerren federatutako Tradisna Nafarroako garraiolarien elkarteak bere garaian eskatutako zerga-txostenean, “Sektoreak foru-kutxei sobera egiten dien ekarpena justifikatzen zen”; zehazki, urtean 275 milioi euro inguru, hau da, Nafarroako fiskaltzaren zerga-bilketa osoaren % 7, eta federazioaren ustez, “Horrek ez du beharrezkoa eta bidegabea egiten bidesari berriak ezartzea”.