Online salmenta-plataformek ez dute jakin kontsumitzaile gehiago fidelizatzen pandemiaren ondoren Internet bidez artikuluak erosteko ohituran.

Hala egiaztatzen du Nastatek Familien Koiuntura Ekonomikoari buruzko Inkestan, 2022ko lehen hiruhilekoari buruzkoan. Inkesta horretan adierazten denez, 18 urtetik gorako nafarren % 63,4k erosi ditu Internet bidezko produktuak edo zerbitzuak azken urtean, eta ehuneko hori % 71,1 eta % 73,2 artekoa izan zen 2020an eta 2021ean, hurrenez hurren.

Konfinamenduak eta koronabirusa geldiarazteko murrizketek on line salmentaren eskaria erraztu zuten. Horrela, 2021ean covid-a bazen pertsonek Internet bidez erosteko zuten bigarren arrazoia – Hala erantzuten zuten inkestatutako pertsonen % 23,4k –, ehuneko hori % 1,7ra jaitsi zen aurten.

Gaur egun, hamar nafarretik seik erabiltzen dituzte plataformak eskaeraren bat egiteko, 2018an bezala; izan ere, 2019, 2020 eta 2021ean % 69,3 eta % 73,2 artean mugitu zen.

Inflazioaren pisua

Hala ere, aldaketa horrek ez du eragin aurten Nafarroan txikizkako merkataritzaren salmentak hazi izana. Nastaten arabera, termino finkoetan, estatistikak % 4,3ko jaitsiera izan zuen martxoan, baina urtaro- eta egutegi-eraginak zuzenduta, aldakuntza-tasa % -2,4koa izan zen. Horrela, urteko martxora arteko beherapen metatua % 1,9ra iritsi zen. Portaera hori inflazioaren gorakadak ere eragin dezake – Duela hiru hamarkadako zifretan –, etxeetako kontsumoa murrizten baitu.

Produktuak

Produktuei dagokienez, erosketak behera egin du aztertutako taldeetan (arropa, oinetakoak eta osagarriak; altzariak, etxetresna elektrikoak eta jostailuak; eta informatikako, elektronikako eta telefoniako gaiak).

Aldiz, igo egin da “etxez etxe zerbitzatutako edo lokaletan bildutako menuen” eskaria, kontsultatutako pertsonen % 36,5ek 2021ean eskatzetik % 46,7ra igaro baita.

Datu horrek agerian uzten du, kasu honetan, etxebizitzetan pandemian janaria eta edaria kontsumitzeko ohitura ez dela desagertu, batez ere gizonen artean – % 51,4k eskaeraren bat egin du azken urtean, eta emakumeen % 41,6k –. Gainerako produktuen kasuan, talde guztietan gizonak emakumeak baino erosketa gehiago egiten ditu, arropa eta oinetakoetan izan ezik.