Javier Remírez Nafarroako Gobernuko bozeramaileak neurri “egokitzat” jo du Foru Erkidegoko bost bidetan ibilgailu astunentzako bidesariak ezartzea, Nafarroako errepideak mantentzeko eta hobetzeko “egiturazko defizit” egoera baten aurrean jarduteko. Hala adierazi du gobernu bileraren osteko prentsaurrekoan, eta Gobernua ados agertu da PSN, EH Bildu, Ahal Dugu eta Izquierda-Ezkerra talde parlamentarioen foru lege proposamena, Foru Erkidegoko errepideen erabilera kanona arautzen duena, aintzat hartzearekin.

Remírezek azaldu duenez, pandemiak eragindako krisiaren aurreko “egiturazko defizit” egoera batean du jatorria neurriak, “Jarduketa bat eskatzen baitzuen”. Ildo horretan, 2010-2018 Errepideen Plan Zuzentzailea ” % 8an baino ez zen gauzatu, eta, beraz, egiturazko defizita zegoen”. Halaber, azpimarratu duenez, “Baliabide publikoak lehenesterakoan, horiek pertsonengan eta osasun-, hezkuntza- edo gizarte-politiketako zerbitzu publikoak indartzean zentratu izan dira beti”.

Gainera, adierazi duenez, Europar Batasunak sistema hori ez aplikatzeko iradoki die estatuei “zentzu horretan erabakiak hartzeko”, eta, beraz, “Ez da erabaki isolatua Foru Erkidegoan”. Sailburuak nabarmendu duenez, bidesari horiek ezartzeak “izaera nagusiko bost bideri bakarrik” eragingo lieke, eta “trafiko astunari soilik; ez die eragiten trafiko arinari, familiei eta ibilgailu partikularrean desplazatzen diren herritarrei”.

Azpimarratu du, gainera, Foru Gobernuak bidesariak jarriko dituen bost bideetatik zirkulatzen duten ibilgailu astunen ia % 90, Iparraldeko Autobidea (A-1), Barrankako Autobia (A-10), Leitzarango Autobia (A-15), Ebroko Autobia (A-69) eta Iruñea-Behobia errepidea (N-121-A), Foru Gobernutik kanpoko enpresa baten ardura direla. “Nafarrak gara Foru Erkidegotik kanpoko trafiko astunaren % 90ek erabiltzen dituen bideen higadura jasaten ari garenak”, azpimarratu du.

Remírezek nabarmendu duenez, “Horrek ez du esan nahi garraiolarien kolektiboarekin sentiberak izan behar ez dugunik”; izan ere, Covid-19aren krisiaren aurrean sektorean abian jarritako neurriak edo erregaiaren prezioaren hobariari dagokionez estatu eta foru mailan aplikatu berri direnak balioetsi ditu. Hori horrela, Foru Gobernuko bozeramailearen ustez, neurria “egokia da eta Europako beste herrialde batzuek abiatu duten ildoari jarraitzen dio”.

Gainera, gogorarazi duenez, Euskal Autonomia Erkidegoak “bere jabetzako bidean ezarri zuen neurria da, eta Estatuko Gobernuak ere ezarriko du epe laburrean”. Zentzu horretan, tarifikatutako bideak aztertzerakoan, “Europako esperientziak” kontuan hartu direla azaldu du, baita herrialde osoan ere, horien artean Gipuzkoan. Horrela, “Segurtasun juridikoaren bidetik ibiltzeko izan diren gorabehera horietatik ikasi ahal izan dugu”, adierazi du. Bidesari horiek martxan jarriko liratekeen epeei buruz galdetu diotenean, Remirezek “Legebiltzarraren esparruarekiko errespetua” adierazi du lege-proposamen hau izapidetzean, nahiz eta urte honen amaieran edo 2023aren hasieran martxan egotea aurreikusten den.

Javier Remírezek nabarmendu du “garraiolariekin elkarrizketa arina eta irekia” izan dela, eta legebiltzarrean “adostasun zabala” lortu dela. Adierazi duenez, “Ez dugu herritarrengan eragin zuzenik aurreikusten” neurri horrengatik, eta nabarmendu du “gure lehentasuna bide egokiagoak izatea dela, eta horrek inbertsio handiagoa erakartzea ekarriko du”, “Enplegua sortzea, hazkunde ekonomikoa eta herritar guztientzako benetako onura”. Foru Gobernuak ohar batean gogorarazi duenez, 2019ko amaieran Trabako Mahaia sortu zen.

Egilea Admin