Nafarroako Volkswagenek maiatzaren 27an itxi beharko du, Txinatik Direkzio-zutaberik ez dagoelako, sindikatuek jakinarazi dutenez.

Zuzendaritzak premiazko deialdia egin dio jarraipen-batzorde sindikalari, jakinarazteko pieza hori ez dagoenez, katea egun batez gelditu behar duela datorren astean, industria-jardunaldi kolektibo gisa (edo lehiakortasun-egun gisa) zenbatuko dena.

SANGHÁI, KONFINATUA

VW Nafarroak norabide-zutabeen txipa Txinatik inportatzen du, eta, azkenik, Sanghaik azken asteetan covidaren ondorioz jasan duen konfinamenduak Landabengo lantegiari eragin dio azkenean. Hiri honetako portuak minimoen azpitik lan egin du eta edukiontzien irteera atzeratu du. Horrela, fabrikak direkzio-zutabearen txipa ez duela izango aurreikusi du, estockajea egun horretarako agortu egingo delako.

ZIURGABETASUNA HURRENGO ASTERAKO

Gainera, enpresak jakinarazi du oraindik ere zailtasunak daudela pieza kritikoekin, hala nola irratiaren pantailarekin edo konbiarekin; beraz, maiatzaren 27aren ondorengo asteari begira, itxaron egin behar da, UGTk fabrikan eman duen ohar batean jakinarazi duenez.

Sindikatuak deitoratu egin du “lantegiak hartutako bolada ona nola eteten den ikustea, eta, beraz, egoerak oso aldakor jarraitzen duela onartzea besterik ez dago”.

“Ohartarazi dugu izaera kolektiboko lanaldi industriala izatea orokorra dela, eta zuzendaritzak berretsi egin du hori, Mantentze-lanak izan ezik, larunbat goizetik ostiral goizera aldatzen baitu lan-txanda”, azaldu du UGTk.

LEHIAKORTASUNEKO BESTE BI EGUN

Maiatzaren 27an, ostirala, langileak ez dira lanera joango, eta egun hori industria- edo lehiakortasun-lanalditzat hartuko da. Zuzendaritzak antzeko beste bi egun ditu oraindik, piezaren bat falta denean ekoizpena eten behar izanez gero erabili ahal izateko.

Falta diren bi egun horiek kontsumitzen baditu eta itxiera gehiago behar badira, zuzendaritzak eta gehiengo sindikalak (UGT eta CCOO) kontratua aldi baterako eteteko enplegu-erregulazioko espediente bat sinatu dute jada, aurtengo ekainaren 30era arte aplikatzeko.

Espedientea, gehienez ere 30 egunekoa, ibilgailuak fabrikatzeko erdieroalerik ez zegoelako ziurgabetasunaren aurrean aurkeztu zen. Arazo hori iaztik du.

Egilea Admin