Iñaki López Gandásegui Aernnovako presidenteak I+Gk euskal enpresan izan duen pisua nabarmendu zuen, baina ohartarazi zuen Euskadik ezin duela “lo egin”, “Apustu sendoa” egiten jarraitu behar dela “lehen postuetan” jarraitzeko, eta krisietan ere hazteko aukerak agertzen direla gogorarazi zuen. Lopezek atzo Elkargik antolatutako industria-finantzaketari buruzko foro batean parte hartu zuen. Bertan, María Pilar Carrato Garapen Teknologiko Industrialerako Zentroko (CDTI) zuzendari ekonomiko-finantzarioak ere parte hartu zuen. Erakunde publiko horrek kudeatzen dituen laguntzak aletu zituen, eta Euskadi “ekiteko oso lurralde interesgarria” izaten jarraitzen duela eta horretarako “finantziazioa” dagoela ziurtatu zuen.

Aernnovako presidenteak azaldu zuen enpresa hori euskal administrazioek berrikuntzarekin eta I+Grekin izan duten arretaren eta “sentsibilitatearen” adibide argia dela, lankidetza publiko-pribatu “oso garrantzitsu” batetik sortu zelako.

Hala ere, ohartarazi zuen une honetan badirela I+Gn asko hazten ari diren beste eskualde batzuk, eta Euskadik ezin duela lo hartu, “Gogor tira egiten jarraitu” behar duela arlo horretan. Era berean, enpresei eskatu zien hausnarketa bat egiteko eta ikusteko nola aprobetxa ditzaketen ekonomiak maila globalean bizi duen “asaldatutako” une honetan gertatzen ari diren aldaketak, hobeto kokatzeko, finantzaketa bilatzeko eta “espabilatzeko”, krisietan “aukerak ere agertzen direlako”. Bere sektoreari dagokionez, aitortu zuen covid-ak azken 50 urteetan aeronautikak ezagutu duen inpaktu handiena eragin duela, eta berreskurapena, “Bermatuta” dagoen arren, ez dela egitate bat izango 3 edo 4 urte barru arte.

“Gaizki pasatu dugu, errekuperazioaren kudeaketa gogorrean gaude, baina zorionez etorkizunerako asegurua bermatuta daukagu”; izan ere, parte hartzen duten hegazkinen eraikuntzako programak “pixkanaka” berreskuratzen ari dira, eta Ukrainako gerrak ez du eragin handirik izan arlo horretan, azaldu zuenez. Aitortu zuen, halaber, erregai fosilak saihestea dela aeronautikaren erronketako bat. Ildo horretan, ibilbide laburretan propultsio elektrikorantz eta hidrogenoranzko distantzia luzeetan aurrera egiten ari direla zehaztu zuen, baina 2035 baino lehen hidrogenoz mugitutako hegazkin bat eduki ahal izango dela adierazi zuen.

Egilea Andoni Beitia