Lilium 2015ean sortutako enpresa da, Munichen egoitza eta fabrikazio-instalazioak dituena. Enpresa horrek “Industria aeroespazialeko buru distiratsuenetako batzuk” bildu dituela uste du, eta Lilium Jet garatzen ari da, abiadura handiko eskualdeko garraiora bideratutako aireratze eta lurreratze bertikaleko hegazkin guztiz elektrikoa, bai bidaiariena, bai pertsonena. Alemaniako enpresak Aernnova aukeratu du Lilium Jet propultsioa eusteko sistema diseinatu eta fabrikatzeko.

Ez da Aernnovak abiazio elektrikoaren arloan egiten duen lehen erasoaldia. Joan den azaroan, Arabakoak Heart Aerospace hegazkin elektrikoen enpresarekin zuen aliantza iragarri zuen. Enpresa horrek Goteborgen (Suedia) du egoitza, eta ES-19 hegazkin berriaren egitura kodiseinatzea du helburu.

Lilium Jet-ek, lurreratzean eta aireratze bertikalean aitzindariak, sei eserlekurekin konfigura dezake bere kabina bidaiarien hegaldietarako edo, eserlekurik gabe, “Zero emisioko merkatu logistikoari kasu egitea”. Aernnovak diseinatu eta fabrikatuko du “motorra edo flap-a eusteko sistema, hegalen atzeko aldearen egitura eta canarda, Lilium Jet-en funtsezko osagaietako bat, motorraren aire-fluxuarekin elkarreraginean jardutean sostengua ematen duena”. “Hegaletako flapetan integratutako motor elektrikoek abantailak ematen dituzte karga erabilgarriari, eraginkortasun aerodinamikoari eta motorraren zarata-maila murrizteari dagokienez, eta, aldi berean, hegaldiaren fase bakoitzean Lilium Jet maniobratzeko bultzada bektorialaren kontrola ematen dute”, azaldu dute bi konpainiek atzo akordioa jakinarazteko egin zuten komunikatuan.

“Aernnova enpresa liderra da sektore aeroespazialean egitura metalikoen eta material konposatuaren diseinuan eta fabrikazioan, eta horrek bazkide perfektua bihurtzen du. Guretzat garrantzitsua da hornitzaile aeroespazial onenekin lankidetzan aritzea eta haien esperientzia aprobetxatzea “, esan du Yves Yemsi Liliumeko COOk.

Egilea Andoni Beitia