Gipuzkoako jarduera ekonomikoak dituen zailtasunak Pasaiako Portuko salgaien trafikoan islatzen dira; izan ere, urtea ehuneko bost puntuko igoerarekin hasi ondoren, hurrengo hilabeteetan jaitsierak metatuz joan dira, Estatuko portu guztiek erregistratutako batez bestekoaren kontrako joeran, % 5,9ko hazkunde metatua izan baitute.

Pasaian, aldiz, beherakada % 4,6koa izan da, kudeatzen dituen ia merkantzia guztietan izandako beherakadekin. Gaur emandako Estatuko Portuen datuen arabera, joan den urtearen amaieran hasi ziren arazoek eragin negatiboa izan dute, baina orain arte ez dute aurpegirik txarrena erakutsi.

Gehien kaltetutako sektoreetako bat automobilgintzarena izan da; izan ere, ez du egoera zaila gainditzea lortu, hornigaien eskasia eta nagusi izango den erregaiaren gaineko ziurgabetasuna direla eta. Ibilgailuek, Gipuzkoako portu-esparruan garrantzi handia duen bigarren salgaiak, % 8,35eko jaitsiera izan dute, eta ehuneko hori igo egin da hilabeteak igaro ahala.

Altzairu gora egin du

Pasaiako lonjako arrain-deskargen beherakada ere nabarmena da, baina ez Estatuko batez bestekoa bezain nabarmena. Hala, aurtengo urtarrila eta apirila bitartean 7.000 tona arrain baino gehixeago deskargatu ziren, aurreko urteko aldi beraren aldean ehuneko zortzi puntu gutxiago, orduan Estatuko batez bestekoak 24 puntutan kokatu baitzuen jaitsiera hori.

Hala ere, salgaiak, oro har, mantendu egin dira eta % 0,67 igo ere egin dira. Igoera hori, lotsatia bada ere, garrantzitsua da kontuan hartzen badugu Pasaiako portua batez ere siderurgikoa dela, eta partida horren barruan metalak daude. Horrek agerian uzten du altzairugintza hobeto ari dela aurre egiten Gipuzkoako jarduera ekonomikoari sortzen zaizkion oztopoei.

Beste merkantzia batzuek ere, hala nola solteko salgai solidoek, hornidurak edo ro-ro trafikoak, galerak izan dituzte; iragaitzazko merkantziek, berriz, % 56,86 egin dute gora, nahiz eta partida horrek presentzia oso mugatua izan Gipuzkoako dartsenako portu-jardueran.

Estatuan, interes orokorreko 46 portuen trafikoa, guztira, 185,3 milioi tonakoa izan zen urteko lehen lau hilabeteetan, hau da, % 5,9ko hazkundea, pandemia lehertu aurretik erregistratzen ziren mailen parean. Zehazki, aldea 957.000 tonakoa baino ez da, eta horrek esan nahi du aurtengo trafikoa 2019an lortutako maximo historikoa gainditzetik % 0,5era dagoela, Estatuko Portuak erakundeak argitaratutako zifren arabera.

Egilea Andoni Beitia