AHTa Gasteizen integratzeko obra zati berri bat esleitu da

Espainiako Gobernuak esleitu ditu Abiadura Handiko Trenaren plataforma eta Gasteizko integrazio-zatia lotzen dituzten obrak. Kontratua Construcciones Sánchez Domínguez Sando enpresari esleitu zaio 27,5 milioi euroko zenbatekoan.
Euroak eta urtebeteko exekuzio-epea.

Eraiki beharreko plataforma-tartea honako terminoetatik igarotzen da: Iruña Oka eta Gasteizko udalak, luzera batekin
3,6 kilometro ingurukoa, eta Denis Itxaso Espainiako Gobernuak EAEn duen ordezkariak azpimarratu duenez, esleipen horrek “agerian uzten du Espainiako Gobernuak Euskadik trenbideko abiadura handiko sarearekin duen lotura bizkortzeko duen konpromisoa”.

Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak Burgos-Gasteiz abiadura handiko linea eta trenbidea euskal hiriburuan integratzeko plataforma eraikitzeko lanak esleitu ditu.

Esleipena Adif Abiadura Handiko Enpresaren Administrazio Kontseiluan egin da. Kontratua Construcciones Sánchez Domínguez Sando enpresari esleitu zaio 27.524.691 eurotan, 12 hilabeteko exekuzio-epea du, eta lanak lur-berdinketan eta lur-garbiketan egingo dira, Ministerioak jakinarazi duenez.

Albistearen berri izan ondoren, Denis Itxaso Espainiako Gobernuak EAEn duen ordezkariak adierazi du esleipen horrek agerian uzten duela “Espainiako Gobernuak Euskadik trenbide-abiadura handiko sarearekin duen lotura bizkortzeko duen konpromisoa”.

“Gasteizen abiadura handia lurpetik integratzeko proiektuak oso konplexuak dira ekonomian, teknikan eta ingurumenean, baina Jaurlaritzak konpromiso sendoa du abiadura handia Euskadira iristearekin”, azpimarratu du.

Joan den otsailean Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioak Gasteizko eta Bilboko udalekin sinatutako protokoloak ekarri ditu gogora Itxasok, “Trenbideen integrazioa eta bi hirietako geltokietarako sarbideak modu koordinatuan gauzatzeko”.
Abiadura.

Trenbide bikoitza

Eraiki beharreko plataforma-zatia zabalera estandarreko trenbide bikoitzerako diseinatuta dago. Iruña Oka eta Gasteiz udalerrietatik igarotzen da, 3,6 kilometro inguruko luzerarekin.

Hasierako puntua Villodas kontzejuaren ekialdean dago, Iruña Oka udalerrian, Zadorra ibaiaren ezkerreko ertzean.
Linea berriaren trazadura, hasiera batean, Madril-Hendaia egungo sare konbentzionaletik ekialdera doa, egungo azpiegituraren mendebaldera daraman pergolaren gainetik zeharkatzeko, banatzeko eta Jundizko terminal intermodal berria garatzeko aukera ematen duen bien arteko espazioa sortzeko.

Proiektu honek Burgos-Vitoria/Gasteiz abiadura handiko linearen trazadura eta trenbidea, euskal hiriburutik igarotzean, Madril-Valladolid-Burgos-Gasteiz/Gasteiz-Bilbo-Donostia – Frantziako muga abiadura handiko linea berriaren barruan integratzea ahalbidetzen du.

Burgos-Vitoria/Gasteiz abiadura handiko linea Gasteizen integratzeko tartearekin lotzeko plataforma eraikitzeko proiektuaren I. fasea 1.302.649,87 euroan esleitu zen, eta egikaritze-fase aurreratuan dago.

Iruña Oka/Iruña Okako udal-mugartean 320 metroko plataforma eraikitzeko beharrezkoak diren jarduketak hartzen ditu.

Zati hori, hasieran, Burgos-Gasteiz korridorearen azkenekoarekin lotuko da, eta, azken trazaduran, Madril-Valladolid-Burgos-Gasteiz-Bilbo/Donostia-Frantziako muga abiadura handiko linea Gasteizen integratzeko tartearekin.

Plataforma berriaren egitura berezien artean, tximeleta erako pergola nabarmentzen da. 115 metroko luzera du eta 41 habe aurrefabrikatuk osatzen dute, egungo trenbidearen zeharka jarrita.

Zazpi metroko altuera eta hiru metro eta erdiko tartea duten pilareetan bermatuta daude. Nabarmentzekoa da, halaber, A-4302 errepidearen gainean 84 metroko luzera duen trenbide-biaduktuaren eraikuntza. Hiru bao ditu, hormigoi armatuzko bi pilaretan eta bi estributan bermatuta.

Bideak eta zortasunak lehengoratzea

Obraren barruan sartzen dira, gainera, bideak eta zortasunak lehengoratzea, eta igarobidea errazteko beharrezkoak diren jarduketa guztiak. Era berean, faunaren lurralde-iragazkortasuna eta itxitura zinegetiko bat instalatzea aurreikusten da, zonan dauden espezieak kontuan hartuta.

Trazadura, zati batean, Zadorra ibaiaren inguruko uholde-arriskuko eremuetatik igarotzen da. Hori dela eta, URArekin (Uraren Euskal Agentzia) koordinatuta, uholde-arriskuari buruzko azterlan zehatza egin da, Zadorrako ibilgua eta haren uholde-lautada hidraulikoki modelizatuz, bai eta linea eta Jundizko etorkizuneko geltoki intermodala ere.

Kultura-ondareari dagokionez, Iruña-Veleiako Opidumeko aztarnategiak, Iruña Oka eta Legardagutxiko herria identifikatu dira. Lehengoratzeko tratamenduei dagokienez, honako hauek ingurumenean integratzeko lanak aurreikusten dira: ezpondak, zeharkako drainatze-obra egokituak, hala nola faunarentzako pasabideak, eta aldi baterako okupazio-eremuak, hala nola instalazio osagarriak, pilaketa-eremuak, maileguak eta betelanak.

Obrak egiten diren bitartean, Ingurumena Zaintzeko Plan bat eta Hondakinak Kudeatzeko Plan bat egingo dira. Plan horretan, eraikuntza- eta eraispen-hondakinen sorrera zenbatetsiko da, bai eta horien kudeaketa egokia bermatzeko neurriak ere.