Javier Sánchez-Prieto Iberiako presidenteak ostegun honetan adierazi duenez, Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietateak (SEPI) eta banku-sindikatuak 100 milioi euroko mailegua onartu diote Iberiak Air Europari, hau da, Globaliako airelinearen kapitalaren % 20.

Washingtonen emandako prentsaurreko batean, Sanchez-Prietok jakinarazi du, Amerikako hiri horretara ibilbidea abiaraztearen harira, datozen egunetan Erresuma Batuko, Alemaniako eta Espainiako lehia-agintaritzei eskatuko zaiela mailegu hori kapital bihurtzeko baimena.

Joan den martxoaren 17an, IAGk Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari (CNMV) jakinarazi zion Globalia Taldearekin akordio batera iritsi zela, eta, horren arabera, bermatu gabeko 100 milioi euroko mailegu bat emango ziola zazpi urterako. Dagozkion arauzko onarpenei lotuta, IAGk aukera izango luke mailegua Air Europaren kapitalean % 20rainoko partaidetza bihurtzeko.

Akordioa Globaliak Kreditu Ofizialeko Institutuak (KOI) partzialki bermatutako mailegu-kontratua erraztu zuten banku sindikatuen eta Estatuko Industria Partaidetzarako Sozietatearen (SEPI) onespena jasotzeko baldintzapean zegoen.

Iberiako zuzendariak berretsi du konpainiak Air Europa erosteko estrategian jarraitzen duela, baina % 20 erosteko estrategia berri hori “proiektuari jarraipena emateko hasiera gisa” hartu behar izan zuela onartu du.

Kalkulatzen da epeak sei hilabetekoak izan daitezkeela eskumena onartzeko, eta gutxienez 18 hilabetekoak eragiketaren % 100 osatzeko.

Hala ere, Iberiak Barajasko aireportua nazioarteko ‘hub’ bihurtzeko hartutako konpromisoak aurrera jarraitzen duela azpimarratu du Sanchez-Prietok, baldin eta Air Europaren % 100 erostea azkenean gauzatuko ez balitz.

100 milioi euroko mailegua

Zehazki, esan du orain plan nagusia Air Europa gabe haztea dela, bere “esku” baitago, baina Globaliaren airelinea sartzea “batzea bilatzen duen” gehigarri bat izango litzatekeela.

Joan den martxoan, Iberiak iragarri zuen Hidalgo familiaren airelinearekin bermatu gabeko 100 milioi euroko mailegu bat adostu zuela zazpi urterako, kapitalaren % 20aren truke bihurgarria.

IAGk Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari (CNMV) helarazitako komunikatuaren arabera, akordioak urtebeteko esklusibotasun-aldia aurreikusten zuen elkarrizketak egiten ziren bitartean, eta airelineak datozen hiru urteetan hirugarrenen edozein eskaintza berdintzeko eskubidea zuen, Globaliarekin batera irteteko eskubidearekin batera, Air Europa etorkizunean edozein unetan saltzea erabakitzen bazuen.

“Ziur gaude eragiketa honek garrantzi estrategikoa duela Madrilgo hub-aren garapenerako eta lehiakortasunerako. Negoziazioak hasi genituenetik, mundua aldatu egin da. Akordio horrek denbora emango digu bi konpainientzat interesgarriak izan daitezkeen eta bezero, langile eta akziodunentzat onura esanguratsuak eskaintzen dituzten egitura alternatiboak modu esklusiboan ebaluatzeko “, adierazi zuen Luis Gallego IAGko kontseilari delegatuak.

Azken hilabeteetan bi konpainiek sinatutako bigarren akordioa zen. Azkena 2021eko abenduan izan zen, bi enpresek 2019ko azaroaren 4an sinatutako eta 2021eko urtarrilaren 20an aldatutako akordioa deuseztatzea hitzartu zutenean. Akordio horren arabera, Iberiak Air Europa konpainia eskuratuko zuen. Hala ere, bat-egitearen alternatibaren batera iristeko ituna egin zuten, eta 2022ko urtarrilaren amaierako epe gisa finkatu zuten.

2020ko urrian, SEPIk Air Europaren erreskatea onartu zuen 475 milioi euroren truke, orain arte baimendutako handienetako bat. Konpainiak, gainera, 140 milioiko KOI kreditua itzuli behar du sei urtean.

Egilea Andoni Beitia