Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuak ohartarazi du euskal merkataritzak “aldatu, egokitu eta berrasmatu” egin behar duela “egoera digitalizatu eta ohitura berrietara egokitu ahal izateko”, eta nabarmendu du Eusko Jaurlaritzak aparteko 20 milioi funts bideratuko dituela tokiko merkataritzarako, 15 milioi zuzeneko laguntzetarako eta 5 milioi kontsumo-bonuetarako.

Hurtado Gipuzkoako Merkataritza Federazioaren 90. urteurreneko ospakizunetan izan da igande honetan, Donostiako Reale Arenan. Sailburuak eskerrak eman ditu elkarte horrek Gipuzkoako merkataritzaren alde egindako lanagatik, eta euskal erretailaren egoera eta bere Saila kudeatzen ari den sustapen-neurriak zehaztu ditu.

Azaldu duenez, euskal merkataritza eredua aldatzen ari da, eta, beraz, “Aldatu, egokitu eta berrasmatu egin behar du, digitalizatutako eta ohitura berrietara egokitutako agertoki bati aurre egin ahal izateko”.

Era berean, sailburuak kontsumitzaileek kontsumoan eta erosteko ohituretan duten erantzukizuna azpimarratu du, tokiko merkataritzak jarrita.

Era berean, administrazio publikoek eraldaketa hori bultzatzen duten zereginari heldu dio, enplegua eta jarduera mantentzeko laguntzak emanez, bere Sailak pandemian garatutakoak bezalakoak, eta, orain, baita estimulu- eta dinamizazio-programa berriak ere.

Deialdi berria abian

Hurtadoren hitzetan, “Orain arte laguntza, kontsumo-bonu eta neurri desberdinetan gauzatu dugu laguntza hori turismoaren eta merkataritzaren sektorearen erresistentzia-plan batean, 150 milioi eurora iritsi baita. Gainera, tokiko merkataritzarako aparteko funtsetatik 20 milioi euro bideratuko ditugu, zuzeneko laguntzetan 15 milioi euro eta kontsumo-bonuetan 5 milioi euro, atxikitako erakundeek 1,4 milioi gehiago gehitu dizkietenak “. Joan den ostegunean abian jarri den deialdi berri hau uztailaren 3ra arte luzatuko da.

Topaketak, halaber, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila buru duen 2030erako Euskal Merkataritzaren Estrategiak markatutako ibilbide-orri berria aurkezteko balio izan du. Sektorearekin erkatu den diagnostikoak adierazten duenez, “Joerek adierazten dute kontsumitzaileen bost belaunaldi bizi direla, belaunaldi-arrakala digital oso altuak dituztela eta merkataritza-portaera oso desberdinak dituztela”.

Azaldu duenez, horrek digitalizazio eta omnikanaltasun beharra ekarriko du saltoki txikientzat. Halaber, hiri-inguruneko aldaketak hiri “atseginagoak” lortzera eta pertsonentzako espazio publikoa “birkonkistatzera” bideratuko direla adierazi du, ingurumenaren eta gizartearen kontzientzia duen merkataritza-eskaera baten aurrean.

Ildo horretan, Hurtadok nabarmendu du administrazioek duten zeregina hurbiltasuna eta kontsumo arduratsua nagusi diren merkataritza-ereduetaranzko aldaketa bultzatzeko, aste honetan ‘Hemen duzu dena. Dena hemen geratzen da ‘lelopean, Euskadiko tokiko merkataritzaren kohesio sozialari eta “gure kaleen dinamizazioari” buruz sentsibilizatzeko.

Egilea Andoni Beitia