Europako Parlamentuak bihar, asteazkena, bozkatuko du 2035. urtean errekuntza-motorra duten auto eta furgoneta berrien salmentari amaiera emateko proposamena. Gainera, Europako Gobernuak erabaki beharko du fabrikatzaileentzat karbono dioxido emisio handiagoak murrizteko helburuak ezartzen diren ala ez.

Osoko bilkurak 2035eko bozketaren aurreko egunean eztabaidatuko du EB osoan errekuntza-ibilgailuen eta ibilgailu hibridoen salmenta debekatzeko ezartzen den data, Europako Batzordeak joan den udan proposatu zuen bezala, eta horrek aurretik onartutako helburua bost urte aurreratzea dakar.

Ingurumen Batzordeak (ENVI) aldeko botoa eman zuen maiatzaren hasieran, 2035erako denbora-esparru berri horretatik; hala ere, ez ziren onartu eremu horretan asmo handiagoko tarteko helburu batzuk. Hala, 2027rako autoen emisioak % 40 eta furgonetak % 35 murrizteko proposamena atzera bota zen; aldiz, autoentzako % 70eko murrizketa eta 2030erako furgonetentzako % 65ekoa berdinketa izan zen.

Hala ere, abiaburu gisa argi berdea eman zitzaion aurrerapen mailakatu bat jasotzen duen proposamen bati, 2030ean auto eta furgoneta berrien emisio kutsagarriak % 55 murrizteko eta bost urte geroago zerora murrizteko bitarteko helburu batekin. Gidalerroetan, halaber, isurketa zero eta baxuko ibilgailuentzako pizgarriak ezabatzea bezalako ideiak onartzen dira, dagoeneko ez baitu jatorrizko helburua betetzen.

Egilea Andoni Beitia