Garraio Ministerioak Jundizko (Vitoria-Gasteiz) egungo terminal logistikoaren trenbide- eta elektrifikazio-obren kontratua Aldesa Construcciones eta Coalvi enpresek osatutako ABEEari esleitu dio. Enpresa horiek 27,4 milioi euro erabiliko dituzte eta 16 hilabeteko epea izango dute lanak egiteko.

Jundizko egungo terminal logistikoa Madril-Hendaia zabalera iberikoko trenbidearen 486. kilometroan dago, Gobernuak EAEn duen Ordezkaritzak ohar batean gogorarazi duenez.

Azpiegitura horrek bi eremu bereizi ditu. Lehenengoa, bi ertzetan bide orokorrera konektatuta dagoen harrera-/bidalketa-gunea da, hiru bide kateatu eta elektrifikatuk osatzen dutena.

Bigarren eremua zamalanetarako eremua da, eta honako hauek osatzen dute: Sei bide topera, 500 metro ingurukoak eta elektrifikatu gabeak.

Jundizko terminala Gasteizko terminal intermodal eta logistiko berria bihurtzeko egungo kontratuak

Lehen fase honetan- hainbat jarduera. Besteak beste, zabalera mistoa (hirugarren erreia) harrera-/bidalketa-bideetako bitan eta zamalanetarako eremuko beste bitan sartuko da, eta terminala prest utziko da etorkizunean konektatzeko.
Zuzenean Europarantz, ondorengo faseetan terminaleko bide guztietara zabaltzeko.

Era berean, instalazio teknikoko bideak hirutik laura zabalduko dira, eta horiek guztiak egokiak izango dira 750 metroko luzera estandar elkarreragileko trenentzat. Eremu intermodala ere handitu eta berrituko da, modulu intermodal bat barne, portiko-garabien bidez ustiatu ahal izateko.

Europako maileguekin finantzatuko da

Gainera, administrazio-kudeaketako eraikin berri bat eta barruko bide-sarbide berriak eraikiko dira, terminalaren funtzionamendua hobetzeko.

Vitoria- Gasteizko plataforma intermodala eta logistikoa eraikitzeko proiektua eta Atlantikoko Korridorearekin zabalera estandarrean lotzeko proiektua Europar Batasunak finantzatuko du ‘NextGenerationEU’ funtsekin.

Esleipena Adifeko Administrazio Kontseiluan egin da. Espainiako Gobernuak EAEn duen ordezkari Denis Itxasok eragiketa horren garrantzia azpimarratu du, baita Jundizen birmoldaketarekin Gobernuak duen “konpromisoa” ere.

Itxasoren hitzetan, proiektuak “Gasteiz nodoaren garapena eta Atlantikoko Korridorerako trenbide-konexioa sustatzea ahalbidetuko du”.

Gobernuaren ordezkariak azaldu duenez, terminal intermodal eta logistiko berria “elkarreragingarria” izango da, eta Espainiako “lehena” izango da, Atlantikoko Korridorera zabalera estandarrean konektatzeko prest egongo dena; horri esker, merkantzien tratamendua eta trukea sustatu ahal izango da Europarekin.

Egilea Andoni Beitia