CAF Taldeak bere finantza-posizio sendoan oinarritutako baikortasunarekin, garraio kolektiboa gero eta gehiago bultzatzearekin eta mugikortasun iraunkorraren aldeko apustu irmoarekin egingo dio aurre datozen urteei, besteak beste. Enpresa-taldeak hainbat zailtasun hartzen ditu kontuan, hala nola inflazioa, kostuen igoera eta hornidura-kateetako arazoak, baina, hala ere, aurtengo ekitaldirako proposatzen da urteko salmentak baino kontratazio handiagoa lortzea, eta salmentak tren eta autobusen merkatuak oro har duena baino handiagoak izatea.

Javier Martinez Ojinaga CAFeko kontseilari delegatuak lehen aldiz hitz egin du gaur konpainia gipuzkoarraren Akziodunen Batzarrean, iazko apirilean izendatu baitzuten karguan. Hitzaldian, 2021eko jarduera aipagarrienak eta ekitaldi honetarako zenbatespenak jaso ditu.

Azpimarratu duenez, trenbidearen sektorean eskaria % 2,5 handitzea aurreikusten da, eta autobusen kasuan, aldiz, igoera handiagoa da, % 4,4koa. CAF Taldeak bi segmentuetan duen posizionamendu onari esker, kontseilari delegatuak adierazi duen bezala, espero du garraio publikorako unitate gehiago behar izatea.

Era berean, gogorarazi du enpresa-taldeak ahalegin handia egin duela mugikortasun iraunkorra bultzatzeko irtenbideak diseinatzeko, klima-aldaketaren aurka borrokatzeko Europako politikei erantzunez. Adibide gisa, aipatu du CAFek aurrera egiten duela hidrogenoz eta bateriaz bultzatutako tren bat abiarazteko proiektu batean, eta Solaris dela Europa kontinentaleko zero emisioko autobusen lehen fabrikatzailea, eskari osoaren % 15 biltzen baitu.

Garraio ekologikoaren goranzko joera

Europako hiriek garraio ekologiko mota hori gero eta gehiago eskatzen dutenez, CAF Taldeak bere jardueraren bilakaera onean konfiantza izateko beste arrazoi bat da “sendotasun finantzarioa, egungo ziurgabetasunei aurre egiteko zein hazkunde-ekimen berriei ekiteko indar-faktorea baita”, adierazi du Javier Martínez Ojinagak.

Izan ere, CAF Taldeak 89 milioi euroko irabaziekin itxi zuen joan den ekitaldia, aurreko urtearen aldean % 26ko hazkundearekin. Kontratazio-zifra 3.776 milioi eurokoa izan zen, hau da, 2020an baino % 78 handiagoa, eta, ondorioz, 9.640 milioi eurokoa izan zen, nahiz eta aurten 10.000 milioiko muga gainditu duen.

Ojinagak nabarmendutako alderdien artean, Frantziako eta Alemaniako merkatuak indartzea dago, CAF Taldearen helburu estrategikoa baita, garraio-eskari handiena duten herrialdeetako bi baitira. Frantziaren kasuan, Parisko RER B linearako lortutako kontratuaz gain, CAFek Alsaziako Reichshoffen diseinu- eta ekoizpen-planta hartuko du bere gain, Alstomi erosi ziona.

Alemaniaren kasuan, eskualdeko 60 tren zabaltzeko eta 30 urtez mantentzeko aukera duen kontratua azpimarratu du VRR eta NWL operadore alemaniarrekin, Essenerako 51 unitateekin eta Friburgon tranbiak zabaltzearekin. Hala ere, kontseilari delegatuak ohartarazi du konpainiaren errentagarritasuna “inflazioaren azken eraginak, kostuen igoerak eta hornidura-katearen egoeraren bilakaerak” markatuko dutela.

Egilea Andoni Beitia