Guitrans Gipuzkoako garraio patronalak atzo kritikatu zuenez, Gobernuak gasolioaren prezioa hobetzeko onartutako laguntza koiunturala “guztiz eskasa” izan da; izan ere, prezioaren igoera berriek “bertan behera” utzi dute, eta “ez du balio izan izandako galerak ordaintzeko”.

Guitransek bazkideen batzar nagusia egin zuen, eta egungo krisiari aurre egiteko sektorea kohesionatzeko beharra adierazi zuen. Javier Ortega Gipuzkoako garraioaren patronaleko presidenteak azpimarratu zuen sektorearen “errentagarritasun galera apurka-apurka” areagotu egin dela gasolioaren prezioaren igoera “ikaragarriak”, “Enpresak zuzenean galeretan sartu dituelako”.

Jaurlaritzaren laguntzei dagokienez, adierazi zuen enpresek egiaztatu dutela erregaiaren igoeraren araberako garraio-prezioen eguneratzea “ahalegin handiz” egiten dela, baina ohartarazi du % 10 inguruko inflazioarekin ez dela “igotzen den kostu bakarra”.

“Egoera horretan, enpresa kargatzaile batzuek gasolioaren igoera hogei zentimoko deskontua barne hartzea eskatzen dute, laguntza erabat indargabetuz”, salatu zuen. Gogoratu zuen Garraio Ministerioak duela gutxi argitaratu zuela bere webgunean erregaiaren igoera nola kalkulatu adierazten duen ohar metodologikoa, “Hogei zentimoko deskontua kendu gabe, jakina”.

Errentagarritasun faltak beste ondorio batzuk ere eragiten ditu, hala nola “profesionalak aurkitzeko zailtasuna”. Hori dela eta, patronalak “prezioak modu arrazionalean eguneratzea eta lan-baldintzak hobetzea” eskatu du.

Guitransek defendatzen du elkarrizketa eta negoziazio lana egin duela, eta horren ondorioz, gasolioaren igoerarekin lotutako koiuntura-akordioaz gain, hainbat neurri hartu dituela, hala nola erregaiaren igoera jasanaraziz garraio-prezioak eguneratzeko betebeharra, gidariek zamalanak debekatzea, ordubete baino gehiago itxaroteko geldialdia kobratzea eta berankortasunaren aurkako legea, besteak beste.

Egilea Andoni Beitia