Adimen artifiziala, baita hautaketa-prozesuen zerbitzura ere

Tituluen eta hizkuntzen segida duen paperezko curriculuma edo indarguneei eta motibazioei buruzko elkarrizketa klasikoa ez zaizkie interesatzen hautatzaileei. Orain, enpresak eta bere plantillak hautagaiarekin match egiten duten egiaztatu nahi dute (elkarri onespena eman), modu ez hain formal eta oldarkorrean.

Hori da Ayming berrikuntza eta fiskalitate aholkularitza-enpresak joan den maiatzean egin zuen Job Dating jardunaldiaren ideia. Guztira, 24 hautagaik konpainiako hainbat langilerekin hitz egin ahal izan zuten, euren kargua jakin gabe, elkar ezagutzeko eta hainbat tailer egiteko, lau guztira, konpainiaren kultura eta errealitatea hobeto ulertzeko. Hautagaietako bat dagoeneko sartu da konpainian, eta beste 14k aurten parte hartzeko aukera izan dezakete. «Tailerrak ez dira ez lehiakorrak, ez dute bilatzen beste hautagaiei aurre egitea, eta ez zaituzte jartzen ezagutza teknikoa erakutsi behar duzun egoera baten aurrean; beraz, jendea askoz gehiago lasaitzen da eta oso modu naturalean jokatzen du», ziurtatu du Laura Haro konpainiako HR Business Partner-ek.

Rami Assaf giza baliabideen zuzendariarentzat, ekitaldira aurkezte hutsak urrats handia eskatzen du. – Denok prestatu ditugu elkarrizketak, azkenean galderak komunak izan daitezke. Jende hori, ordea, tailerrak nolakoak izango diren ideiarik ere izan gabe aurkezten da, niretzat ausartak dira erosotasun gunetik irtetean. Jakin-minez iristen dira, ez beldurrez, eta horrek asko esaten du izena eman duten pertsonen profilaz», aitortu du. Aymingen konpromisoa da hautagai guztiei deituko dietela, onerako zein txarrerako, gehienez 48 orduko epean.

Topaketaren ondorioz, enpresara errazago eta azkarrago egokitzen dira, Haroren arabera. Lanera joaten zaren lehen egun horretan, normalean urduri egoten zara aurkituko duzunagatik, hemen hasten duzu, ikusi duzulako eta erabaki bat hartu duzulako horretan oinarrituta, konbentzitu zintuelako, alegatu du.

Teknologiaren eta aplikazioen aroan ere badaude metodo digitalak enpresa bere hautagai idealarekin parekatzeko, eta alderantziz. Freelance profesionalak enpresa handiekin lotzen dituen Shakers plataformak algoritmo bat garatu du, eta algoritmo horrek adimen artifiziala eta machine learning delakoa erabiltzen ditu bi aldeak ahalik eta egokien biltzeko. «Aldagai profesionalen eta psikologikoen arteko patroiak eta elkarrekintzak harrapatzeko diseinatuta dago, eta beste baliabide batzuen bidez nekez antzeman daitezke». Gainera, erabiltzaileek bertan duten portaera aztertzen du, gogo-aldartearen, segurtasunaren edo autonomiaren ebaluazioak sortuz ahots- eta txat-kanalak aztertuz, Héctor Mata konpainiako CEOak azaldu duenez.

Proiektu bakoitzara egokitzen den hautagai egokia

Informazio horrek guztiak aukera ematen du sistema match eta proiektu bakoitzera egokitzeko eta bertatik ikasteko. Hala eta guztiz ere, defendatzen du ez dituela giza baliabideetako profesionalak ordezkatzen, baizik eta haien lana osatzen duela zeregin errepikakorrak kenduz, balio handiagoa ematen duten zereginetan zentratu ahal izateko. Denok irabazten dugu paradigma berri honetan, Mata defendatzailea.

Elkar ezagutzeko beste modu bat jolastea da. Le Monnier & Co-n adituak dira enpresentzako gamifikazio-soluzioetan, eta ematen dioten erabileretako bat, hain zuzen ere, errekrutatzearen eta langileak sartzearen arloan da. Gure soluzioak murgilgarriak dira, edonondik eta edozein momentutatik irits daitezkeenak, eta, gainera, erabiltzailearen esperientzia ona eta bezeroarentzako trazabilitate osoa sortzen dute, Fernando Le Monnier enpresako gamifikazio liderrak dioenez.

Enpresak bilatzen duen profilaren arabera barema daitezkeen 31 gaitasun neur ditzake bere proben katalogoak. Arrakasta handiena duena, Le Monnier-ek dioenez, La isla izeneko jokoa da. Oso proba osoa da, eta hainbat aldagairi lotutako jokabide behagarriak identifikatzen ditu, hala nola plangintza, gaitasun analitikoa, aldaketarako egokitzapena, ataza anitzekoa eta berrikuntzarako orientazioa. Esan ohi dugu konpetentzia bat neurtzen duela, definitzen zaila dena, hau da, apañatelas como puedes ‘. CEOk aitortu du, zalantzarik gabe, gaur egun eta etorkizun hurbilean enpresek gehien eskatzen dutena dela.