Euskadiko ibilgailuen matrikulazioek krisia luzatuko dute aurten, eta pandemiaren aurretik egiten ziren salmentak baino % 40 gutxiago itxiko dute, Faconauto kontzesionarioen patronalak SEA Arabako Enpresekin, Gipuzkoako Automozioko Enpresarien Elkartearekin (AEGA) eta Bizkaiko Kontzesionarioen Elkartearekin batera antolatu duen Euskadiko Automozioaren III. Jardunaldian aurreratu duenez.

Zehazki, aurten 25.000 ibilgailu inguru matrikulatuko dira Euskadin, hau da, % 1eko beherakada 2021eko zifrekin alderatuta, eta agerian uzten du merkatuaren ahultasuna, pandemiaren aurreko urtean baino % 40 gutxiago geratuko baita, MSI aholkularitza-enpresaren aurreikuspenen arabera.

Euskadi Estatuko merkatu osoaren portaera islatzen ari da, ekitaldi honetan poliki-poliki eboluzionatzen ari dena, eta, horren ondorioz, Faconautok berriro zuzendu du bere salmenten aurreikuspena, beherantz. “Horrela, joera-aldaketarik egon ezean, 2022an 820.000 matrikulazio inguru baino ez lirateke erregistratuko gure herrialdean, aurreko ekitaldian baino % 5 gutxiago”, adierazi du ohar batean.

Patronalarentzat hiru egoerak azaltzen dute egoera hori. Lehenik eta behin, sektorea oso txundituta dago oraindik mikrotxipen krisiarekin eta, ondorioz, eskaintza faltarekin. Azken hilabeteetan eskaria ahultzen ari da; izan ere, familiek uste dute testuingurua, Ukrainako inbasioaren ondorioengatik susperraldi ekonomikoa etenda, inflazioaren igoera eta erregaien prezioak “ez dela onena ibilgailu bat erosteko eta kontzesionarioei bisita atzeratzeko”.

Azkenik, automobilgintzaren egungo deskarbonizazio-testuinguruan erosleak zein teknologia aukeratu ez duenez, salmenta asko desmobilizatzen ari da.

Egoera horretan, emakidadunen patronalak beharrezkotzat jotzen du merkatua berreskuratzen eta mugikortasunaren deskarbonizazioa bizkortzen lagunduko duten neurri koiunturalekin eta txoke-neurriekin jarraitzea, zenbait autonomia erkidego Renove planen bidez jorratzen ari diren ekimenekin bat etorriz.

Parkea azkar zahartzen ari da

“Autonomia-erkidego batzuk parkea berritzeko abian jartzen ari diren planek herritarren egungo beharrei erantzuten diete, eta mugikortasuna deskarbonizatzeko egin behar den lehenengo gauza ibilgailu zaharrenak errepideetatik kentzea dela uste dute. Gainerako Administrazioak lan-ildo horri jarraitzera animatzen ditugu, non errekuntza-ibilgailu modernoek oraindik ekarpen handia egiten duten “, esan du Marta Blázquez Faconautoko presidenteorde exekutiboak.

Ibilgailuen matrikulazioen etengabeko krisiaren ondorioz, automobil-parkearen zahartzea bizkortzen ari da.

Jardunaldian ibilgailuen banaketa eta konponketaren sektorea bizitzen ari den trantsizio hirukoitza aztertu da: digitalizazioa eta ibilgailuak saltzeko kanal berriak, trantsizio ekologikoa eta mugikortasun berriaren lurralde-kohesioa.

Horri dagokionez, Faconautok adierazi du funtsezkoa dela emakidadunen jarduera babestea, Euskadin 6.500 pertsonari ematen baitiete lana zuzenean, eta 1.330 milioi euro fakturatzen baitituzte urtean.

“Garrantzi handiko erronkei aurre egiten ari gara: pandemiak eragindako krisiaren ondorioak, eskaintza-arazoak eta salmenten beherakada kudeatzen ari gara. Gainera, trantsizio digital, energetiko eta ekologikoan murgilduta gaude “, adierazi du Blázquezek.

Testuinguru horretan, ibilgailuen fabrikatzaileak joko-arauak aldatzen ari dira, eta batzuek beren kontzesionario-sareak alde batera utzi nahi dituzte. “Horregatik, orain inoiz baino gehiago, emakidadunok segurtasun juridikoa behar dugu gure inbertsioak hutsean eror ez daitezen eta salmenta-puntuak suntsi ez daitezen. Espainiako enpresak babestea, hala nola emakidadunak

Egilea Andoni Beitia