Gipuzkoako Foru Aldundiak N-I errepidearen gaineko biribilgune bat eraikiko du Lasarte-Orian, eta egungo lotunea ordezkatuko du, zirkulazioa antolatuz, gero eta ugariagoa baita inguruan. Diputatuen Kontseiluak udazkenean hasiko den obraren lizitazioa onartu du, ia 9 milioi euroko aurrekontuarekin eta zortzi hilabeteko egikaritze-epearekin.

Aintzane Oiarbide Bide Azpiegituretako diputatuak prentsaurrekoan aurkeztu du bere sailak egingo duen eta ekainean lizitaziora aterako duen obra. Hala, biribilgune handi berriak 8.989.292,30 euroko oinarrizko prezioa izango duela zehaztu du.

Oiarbidek aurreratu duenez, lanak udazkenean hasiko dira eta inguruko trafikoari irtenbidea emango diote. Ildo horretan, lotura hori Donostiako udalerrian dagoela azaldu du, eta “Merca-Bugatti, Eskusaitzeta, Zubieta eta Zubietako garraio-zentroetako trafikoei eusten die, Lasarte-Oriako agitazio-trafikoez gain”.

Gainera, adierazi du trafikoak handitzen ari direla ingurunearen garapenen ondorioz. Foru diputatuak gogorarazi duenez, Eskusaitzeta-Zubieta Gipuzkoako industrialde handiena izango dena hartuko du, une honetan Gipuzkoako Ingurumen Gunearen instalazioak hartzen dituena, eta MUBIL Mugikortasun Berriko Zentroaren behin betiko egoitza ere izango da.

Azpiegitura horrek, gainera, sektorean erreferente garrantzitsua den polo bat izango du inguruan, eta ia 40.000 metro koadroko lursail bat erreserbatu da horretarako. “Biharko egunari begira, MUBILek funtsezko rola jokatzen du Gipuzkoa berdeago, digitalago eta lehiakorrago baten eraikuntzan, nazioartean erreferente bihurtu nahi dugun alor batean”, azpimarratu du.

Eskusaitzetak Etorkizuna Eraikizen erreferentziazko beste zentro bat ere hartuko du, Naturklima, eta azpimarratu du azpiegitura hori “funtsezko pieza” izango dela, “Eremu horretan ekonomia zirkularrean, trantsizio energetikoan eta klima-aldaketan espezializatutako enpresen industria-polo berde bat garatzeko”.

Bere ustez, “Azpiegitura egokiak izatea ezinbestekoa da ekonomia garatzeko”. “Errepide sare eguneratu bat funtsezkoa da herritarren beharrak asetzeko eta asetzeko, baita bizi-kalitatea handitzeko eta hazkunde ekonomikoa sustatzeko ere”, gaineratu du.
GAINEKO PASABIDEA

Lasarte-Oriako hegoaldeko egungo lotunea galiboko gaineko pasabide txiki batek osatzen du, lau adarrekin, bi Donostiarako noranzkoan eta beste bi Andoainerako noranzkoan. Gaineko pasabideak mendebaldeko elkargunea du, biribilgune baten bidez konponduta; hala ere, ekialdeko aldetik, goiko pasabideko bi erreien, lotuneko adarren eta Lasarte-oriara sartzeko bidearen arteko elkarguneak ez du inolako antolamendurik, eta “konpondu beharreko edukiera- eta segurtasun-arazoak eragiten ditu”.

Hiria saihestea

Soluzioa da galibo murriztuko egungo zubiaren ordez galibo handiagoko gaineko bi pasabide berri jartzea, hipodromo formako biribilgune goratu bat egitea, mendebaldean dagoen biribilgunea osatzen duena eta ekialdeko aldearen elkargunea antolatzen duena, eta lotuneko lau adarretatik hiru aldatzea.

“Egungo gaineko pasabidea eraitsi egingo da, eta 45 metroko luzera izango duen biribilgunea osatuko duten gaineko bi pasabide sortuko dira. Bi egiturak altzairuz eginda daude eta gutxienez 5 metroko galiboa ahalbidetuko dute “, zehaztu du Oiarbidek.

Halaber, zehaztu duenez, “behin biribilgunea eginda, N-I errepidetik Lasarte-Oriarako norabidean dagoen egungo irteera lotune horretaraino eramango da (gaur egun 800 metro lehenago dago), hiri-bilbearen ibilbidea partzialki saihesteko (Oria etorbidea)”.

Diputatuak gogorarazi du 2016an hobekuntza “nabarmena” egin zela Allerruko lotuneko laugarren adarraren eraikuntzarekin, Andoain-Zubietako noranzkoan zirkulatzen zuten ibilgailuek ez zezaten zeharkatu antzinako nazionalaren hiri-zeharbidea, ez eta Allerruko gasolina-zerbitzugunea inbaditu ere, ohi bezala. Udazkenean hasiko den jarduera honekin “trafikoaren arintasuna hobetuko da eta txertaketak segurtasun handiagoz egingo dira”.

Azkenik, “Ezinbestean” obrek zirkulazioari eragingo diotela ohartarazi du. “N-I errepideko trafikoan eragin handia izango duten faseak egongo dira, batez ere zubi berrien egiturak lekualdatu eta muntatzean eta lehendik dagoena eraistean”, amaitu du.

Egilea Andoni Beitia