Errepideko Garraioaren Batzorde Nazionalak (CNTC) erregai-litro bakoitzeko 20 zentimoko gutxieneko hobaria urtea amaitu arte luzatzeko eskatu dio Gobernuari, bai eta garraio-enpresentzako zuzeneko laguntzak ere, ibilgailu motaren arabera.

Hala dago jasota CNTCko Merkantzia Departamentuko Osoko Bilkurak Gobernuari, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren bitartez, erregaien prezioei aurre egiteko eskatu dion laguntza-sortan.

20 zentimoko hobariaren luzapena gasolioari, gasolinari, gasari eta ‘adblue’ ari aplikatuko litzaioke. Horrez gain, beste 20 zentimoko zuzeneko laguntza bat gehituko litzaioke garraio profesionalari, gasolio profesionala itzultzeko mekanismoaren baliokidea, 7,5 tona BGMko ibilgailuak barne, zuzeneko laguntza baten bidez edo, hala badagokio, txartel profesional bat gaituta.

Halaber, laguntza zuzena eskatu dute hiru hilean behin salgaien garraioko enpresentzat, ibilgailu motaren arabera. Zenbatekoa 1.250 eurokoa izango da kamioi bakoitzeko, eta 500 eurokoa furgoneta bakoitzeko. Martxoan adostu zen bezala, mudantzen EJSN barne.

Bestalde, patronalak erregaien prezioaren arabera garraioaren prezioa eguneratzeko klausula, Kontratazio Baldintza Orokorretan jasotakoa, zuzentzeko eskatu du, % 30etik % 40ra pasatuz, neurri horretan gasa barne hartuta. “Neurri horiekin profesionalei eta enpresei gihar ekonomikoa ematea espero da, sektorearentzat oso zaila den une honetan”, azpimarratu du CNTCk.

Azken batean, patronalak ziurtatu du etorkizuneko araudiaren zirriborroa berrikusten lan egingo duela, salgaien errepideko garraioari elikatze-katearen Legearen printzipioak aplikatzeko, Ministerioak emanda. Orain arte, proposamena “ez da guztiz egokia” patronalarentzat, baina uztailaren 31 baino lehen sektorearen asmoak beteko dituen testu bat izatea espero du.

Bilera astelehenean

Ramon Valdivia Errepideko Nazioarteko Garraioaren Elkarteko (Astic) presidenteorde exekutiboak azaldu duenez, Gobernuak apirilean Ukrainako gerrari eman beharreko erantzun ekonomikoaren plana ekainaren 30ean amaitzen delako deitu dute bilera astelehen honetan Gobernuarekin.

Egoera horretan, Valdiviak adierazi du egoera “ez dela koiunturala, dieselaren prezioak gora egiten jarraitzen baitu”. “Beraz, lehentasunezkoa da ezartzea nola saihestu, aplikazio-tresnen bidez, estatuaren diru-laguntza horiek merkatuak xurgatzea, garraiolariak diren erregaiaren erabiltzaile handiei laguntzeko helburua lortzeko”, gaineratu du.

Espainiako kamioien % 96 mugitzen dituen dieselaren prezioa maximo historikoetan dagoela gogorarazi du Asticeko ordezkariak. Aurtengo maiatzean bere prezioa 2021eko hil berean erregistratutakoa baino % 50 handiagoa izan zen.

“Kontuan hartzen badugu kamioi astun batek hilean 4.000-4.500 litro erreposta egiten duela, bota ditzagun kontuak”, ohartarazi du Valdiviak, eta gas naturalez (konprimitua eta likidotua) propultsatutako kamioien egoeraz ohartarazi du, gaur egun 15.000 ibilgailu astun erabiltzen baitituzte Espainian. Asticeko lehendakariordearen kalkuluen arabera, kamioi horien depositua betetzea 2.500 euro izatetik 5.500 euro izatera igaro da urtebetean.

Egilea Andoni Beitia