CAFek 250 milioiko kontratua sinatu du Arabar Emirerrietarako trenak egiteko

CAFek bidaiarientzako trenak hornituko ditu Etihad Rail Arabiar Emirerri Batuetako estatu-enpresarentzat. Enpresa hori herrialdeko trenbide-sarea eraikitzeaz, kudeatzeaz eta gauzatzeaz arduratzen da. Kontratuaren bolumena 250 milioi eurotik gorakoa da.

Beasain egoitza duen konpainiatik nabarmendu dutenez, proiektu berri honek, CAF Taldeak hornitzaile gisa lortu berri dituen beste arrakasta batzuekin batera, “Posizio onean” jartzen dute, datozen urteetan Golkoko Lankidetza Kontseiluko kide diren herrialdeak lotuko dituen azpiegitura-sarea garatzeko abian dauden planetan parte hartzeko.

Horrela, CAFek akordio bat sinatu du Etihad Railekin EAUen trenbide-sare nazionalean zerbitzua emango duten bidaiarien trenak diseinatu, fabrikatu, hornitu eta mantentzeko. Akordioa Shadi Malak Etihad Raileko CEOak eta Josu Imaz CAFeko Ibilgailuen negozioko CEOak sinatu dute, bi enpresetako langileen aurrean, Fujairah hirian.

Akordioaren arabera, euskal konpainiak Europako estandarren arabera egindako bidaiarien trenak fabrikatu, hornitu eta horien mantentze-lanak egingo ditu. Tren bakoitzak 400 bidaiari baino gehiagorentzako lekua izango du, eta 200 km/h-ko abiaduran zirkulatuko du.

Malak azaldu duenez, akordioa Etihad Rail bidaiarien garraio-zerbitzuak hobetzeko egiten ari den jardueraren parte da. “Konpainiak EAUak egiten ari diren garapen estrategiko nazionalean duen konpromiso etengabea islatzen du, ezaugarri nagusien artean kronograma zorrotza eta erabilitako estandar altuak dituena”, adierazi du.

Hala, bidaiarien trenbide-zerbitzuen hobekuntza “trenbideen Programa Nazionalaren hiru proiektu estrategikoetako bat” dela adierazi du, eta “Arabiar Emirerri Batuetako garraio publikoaren sistema hobetzea” bilatzen duela, “Herritarren eta herrialdean bizi direnen bizi-maila hobetuz, nazioarteko arauak eta segurtasun-estandar altuenak betez”.

Imazek, bestalde, eskerrak eman ditu Etihad Railek CAF “proiektu garrantzitsu hau garatzeko” aukeratzerakoan erakutsitako konfiantzagatik. “Badakigu garrantzitsua dela herrialdeko trenbide-sektorearen etorkizuneko garapena markatuko duten planen barruan, eta CAFek bere esperientziarekin lagundu nahi dio”, gaineratu du.

Hainbat zerbitzu eta entretenimendua

Trenek teknologiarik “aurreratuena” izango dute, Arabiar Emirerri Batuetako topografiara eta klimara egokituta, eta hori “funtsezkoa da horien errendimendu, efizientzia eta fidagarritasun handia bermatzeko”. Trenek, halaber, hainbat zerbitzu eta entretenimendu eskainiko dituzte bidaian zehar, baita segurtasun-maila altuak ere.

2030erako, bidaiarien kopurua urtean 36,5 milioi baino gehiagora iristea aurreikusten da. Unitate horiek Arabiar Emirerri Batuetako 11 hiri lotuko dituzte Al Silatik Fujairahra, horien artean Al Ruwais, Al Mirfa, Sharjah, Al Dhaid eta Abu Dhabi hiriak, eta zerbitzu horri esker, bezeroek modu eraginkorragoan planifikatu ahal izango dituzte Emirerrien eta EAUen hirien arteko bidaiak, txartelak erreserbatzen diren unetik amaierara arte.

Era berean, bidaien denbora % 30-40 murriztea lortuko da, beste garraiobide batzuekin alderatuta; esate baterako, Abu Dhabitik Dubaira eta Dubaitik Fujairahra 50 minutu inguru soilik egin ahal izango dira, Abu Dhabitik Al Ruwaisera joateko 70 minutu baino ez dira beharko, eta Abu Dhabitik Fujairahra bidaiatzeko 100 minutu baino ez.

Etihad Railerako trenek karga-puntuak ere izango dituzte, baita catering eskaintza zabala, eserlekuen arteko espazio zabala eta aire girotuko sistema aurreratua ere. Idazkun mota desberdinak ere egongo dira, lehen mota, betearazpen-mota eta klase ekonomikoa barne.

Sareko lokomotorek karbono-isuriak % 70-80 murrizten dituen azken teknologia dute, kamioiei dagokienez. Horrela, tren-bidaia bakarra errepidean 300 kamioi inguru ibiltzeak eragiten dituen isurketen baliokidea da.

Etihad Rail-ek hiru elkar ulertze-memorandum sinatu berri ditu Renfe Espainiako trenbide-operadore nazionalarekin eta High Speed 1 eta GB Railfreight enpresa britainiarrekin, lankidetza eta ezagutza-trukea, esperientzia eta jardunbide hobeak hobetzeko tren-zerbitzuetan, bai karga-zerbitzuetan, bai bidaiari-zerbitzuetan, bai trenbide-eragiketetan.