OCU kontsumitzaileen erakundeak Pastas Gallo, Danone, Pescanova, Colacao, Tulipán eta Campofrío salatu ditu Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalean (CNMC), murrizketa dela eta. Praktika horren bidez, kopuru txikiagoa ematen da, gauza bera kobratuta, eta ez da baztertzen salaketa produktu eta enpresa gehiagotara zabaltzea.

Zehazki, OCUk salaketa hori aurkeztu du MLBNk erabaki dezan sei enpresa horietan atzeman duen murrizketa lehia modu desleialean alda dezakeen praktika den, kontsumitzaileentzako gardentasun falta dela eta.

Cani Fernández buru duen erakundeari egindako salaketaz gain, kontsumitzaileen erakundeak Kontsumo Ministerioari jakinaraziko dio fabrikatzaileak kontsumitzaileei beren produktuen prezioari eta kantitateari buruz ematen dieten informazioa hobetzera behartzeko neurrien ezarpena azter dezan.

OCUk, murrizketaren legezkotasuna alde batera utzita, praktika “opaku” horiek kritikatu ditu, “Gehienetan kontsumitzaileentzat hautemanezina delako”, eta, beraz, beharrezkoa da kontsumitzaileei “ezkutuko” igoera horien berri ematea.

Erakundeak salatu duenez, energiaren eta lehengaien prezioen igoerak ondasun eta zerbitzuen prezioen igoera “handia” eragin du. Zehazki, urteko igoera % 9,4koa izan da elikaduraren kostuan.

Testuinguru horretan, ohartarazi du elikagaien sektorean zenbait fabrikatzaile handik, prezioak igotzeak dakarren zigorra saihesteko, bestelako estrategia bat aukeratu dutela: murrizketa.

Ikerketa baten arabera, OCUk egiaztatu du bere erosketa-saskiko produktuen gutxienez % 7ri eragin diola praktika horrek.

Hasiera batean, produktuen ontziko eta etiketatzeko informazioaren ikuspegitik araudia betetzen den arren, OCUren ustez, benetan lehia desleialeko praktikatzat har daiteke, izan ere, “Kontsumitzailearentzat ez dago informazio argirik prezioen igoerari buruz, eta gardentasun falta horrek lehia aldatzen du”.

“Kontsumitzaileak ez du produktuaren benetako izaerari eta ezaugarriei buruzko informazio osoa, eta erabaki okerrak hartzera bultzatzen du, fabrikatzaileei eragin diezaieketenak eta prezioa modu argian igotzen dutenak. Erabaki horiek penalizatuta egon daitezke produktuaren kantitatea murriztuta igoerak ezkutatzen dituztenen aurrean”, adierazi du kontsumitzaileen erakundeak.

Egilea Andoni Beitia