Salgaien Errepideko Garraioaren Sektorearen Defentsarako Plataformak igande honetan ebaluatu dute bere probintzia-ordezkaritzetan bere bazkideei apirilaren 2an bertan behera utzi zuten lanuztea berraktibatzeko erabakiari buruz egin dien kontsultaren datuak.

Madrilgo probintziako plataforma horretako bozeramaile batek adierazi duenez, oraindik lurralde-ordezkaritza bakoitzetik jasotzen dituzten datuak biltzen eta ebaluatzen ari dira, eta, beraz, eguna amaitu arte edo bihar, astelehena, arte, zuzendaritzak ez du ofizialki erabakiaren berri emango.

Bere webgunean, garraiolari autonomoak eta enpresa txiki eta ertainak ordezkatzen dituen plataformak gaineratu du bozketa “ondorioz, garraiolariek pairatzen omen duten panorama agonikoa pizteko” antolatu dela.

Garraiolari horiek “erantzukizuna” eskatu diote Jaurlaritzari, “Premiaz joka dezan eta garraioan sortuko den kolapsoa saihesteko”.

Plataformak patronalaren gehiengoa alde batera utzita jarduten du, Garraioaren Batzorde Nazionala (CNT) alegia, eta “garraio-operadore handien zuzendariek” osatzen dutela leporatzen diote, “Haiek baitira batez ere abusu ekonomiko eta laboraleko egoeren errudunak”.

“Ez dugu ez diru-laguntzarik ez adabakirik eskatzen, konponbide iraunkorrak eta eraginkorrak eskatzen ditugu”, dio plataformak bere webgunean.

Plataformak apirilaren 2an erabaki zuen 20 egunez (martxoaren 14tik) izandako lanuztea “etenaldi” batean uztea, Gobernuari “antolatzeko eta borrokan jarraitzeko”.

Horri dagokionez, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak ostiralean ziurtatu zuen salgaien errepideko garraioaren sektorearekin orain arte hartutako “konpromiso guztiak” bete dituela.

Ministerioak uztailaren 31 baino lehen lege-proiektu bat izan nahi du, salgaien errepideko garraioaren sektoreari elikatze-katearen Legearen printzipioak aplikatuko dizkiona, azpikontratazioaren erabilera zuzena eta lanaren errentagarritasuna bermatzeko.

Ministerioak hitza eman arren, Merkantzien Garraioaren Defentsarako Plataforma minoritarioak ziurtatu du lege-proiektua amaitzeko data ekainaren amaieran agindu zitzaiela. Horregatik, oinarriei kontsulta egin die, lanuzte gehiago deitu ala ez erabaki dezaten.

Kuotak 4 hilabete atzeratzea

Gobernuak atzo, ezohiko Ministroen Kontseiluan, apirilaren amaierako krisiaren aurkako arauan jasotako sektoreari laguntzeko neurriak abenduaren 31ra arte luzatzea onartu zuen, hala nola Gizarte Segurantzaren kuotak 4 hilabetera arte atzeratzea edo kontratu jarraituetako garraio-tarifetan gasolioaren prezioaren aldakuntza-indizea handitzea.

Dekretu berriari esker, egunero garraio-zerbitzuak kontratatzen dituzten garraiolariek modu bereizian islatu ahal izango dute fakturan gasolioaren prezioaren eragina.

Premiazko neurriei buruzko errege lege-dekretu berri horrek xedapen gehigarri bat ere badu, gasolioak gaur egun duen benetako pisuko garraioaren tarifak berrikusteko klausula eguneratzeari buruzkoa.

Hala, tarifak eguneratzean, profesionalek edo enpresek, kontratu jarraituen kasuan, kalkulu-formula berriak aplikatu ahal izango dituzte gasolioaren prezioaren aldaketen arabera. Formula horiek kamioi handienentzat (20 tona baino gehiagoko BGM), kamioi ertainentzat (35-20 tona), obretako kamioientzat eta 3,5 tona arteko kamioientzat izango dira.

Egilea Andoni Beitia