Iñigo Urkullu lehendakariak adierazi du Eusko Jaurlaritzak “irmoki” sinesten duela mugaz gaindiko lankidetzaren balio erantsian, Europar Batasunaren “proiektuaren eta politiken garapenaren funtsezko tresna” den aldetik. Gainera, ziur agertu da Hendaiako Euskotrenen geltoki berria Atlantikoko Korridorearen “katebegi estrategikoa” izango dela.

Urkullu Hendaiako (Frantzia) Truke Multimodaleko Zentroaren inaugurazio ofizialean izan da astelehen honetan, Euskotrenen geltoki berrian.

Iñaki Arriola Garraioetako sailburuarekin batera, Lehendakariak Irundik Hendaiako Topoaren geltokirako ibilbidea egin du. Bertan, besteak beste, Akitania Berriko Eskualde Kontseiluko presidente Alain Roussetek eta Iparraldeko Mankomunitateko presidente Jean-Réné Etchegarayk, SNFC Garesko zuzendari nagusi Marléne Dolveckek, Pirinio Atlantikoetako Departamentu Kontseiluko presidente Jean-Réne Paques jaunak, beste proiektu urbanistiko batzuk aurkeztu ditu.

Bere hitzaldian, Urkulluk ziurtatu du Euskotrenen Hendaiako geltoki berria eraikitzea “funtsezko urratsa” izan dela mugaren bi aldeetako erakundeen arteko lankidetza “lan luze” batean. Hala, Eusko Jaurlaritzak Hendaian egin duen geltoki berriari esker, “Bidaiarien eraikina handitu da, sartzeko baldintzak hobetu dira eta bigarren bidea erabili da”.

Era berean, Transfermuga proiektua martxan dagoela iragarri du, Donostia eta Irun/Hendaia artean hirugarren erreia ezartzeko asmoarekin, zuzeneko trenek Baiona eta Gipuzkoako hiriburua lotu ahal izatea erraztuko duena.

Lehendakariak, gainera, azpimarratu du euskal Y-a “aurrera” doala eta zabalera konbentzionaleko sarea Donostiara, Bilbora eta Gasteizera iristea ahalbidetuko duela. “Asko dago egiteko, eta Bordeletik hegoaldera dauden trenbide-azpiegiturak hobetzeak onura handiagoak ekarriko dizkie Euskal Y-a eta hirugarren erreia Irun/Hendaiaraino bukatzeak berez ekarriko dituenei”, ziurtatu du.

Azkenik, Korridore Atlantikoa “gure herritarrentzako garapen ekonomiko eta sozialaren ardatz” gisa defendatu du. “Jarrai dezagun elkarrekin eraikitzen ekonomikoki erresilienteagoa den Lurralde bat, sozialki justuagoa eta ingurumenaren aldetik jasangarriagoa dena”, amaitu du.
HENDAIAKO GELTOKI BERRIA

Hendaiako Euskotrenen geltoki berria, urtero 700.000 lagunek erabiltzen dutena, trukaketa multimodaleko zentro honen funtsezko piezetako bat da. Euskotrenen terminal berria, Euskal Trenbide Sareak egina, aurreko trenbidearen azaleraren bikoitza da, 84 metro koadroko azaleratik egungo 198 metro koadrora pasatuz.

Era berean, 1,9 metroko zabalera duen alboko nasak 4 metroko zabalera eta 91 metroko luzera duen erdiko nasara igaro da. Trenbideak bikoizteak bigarren tren bat aparkatzea eta maiztasuna handitzeko aukera ere ematen du.

Obra horiek segurtasuna areagotzen dute, irisgarritasuna hobetzen dute eta Frantziako trenbideekiko intermodalitatea errazten dute. Proiektu hau Frantziako Trenbideen Sozietate Nazionalak (SNCF) eta ETSk 2017ko abenduaren 20an sinatutako hitzarmenari esker gauzatu ahal izan da.

Geltoki berrirako sarbideak ‘PEM’ hirigintza-proiektu berrira egokitu behar izan dira, hau da, bi trenbide-geltokien, SNCFko Gare geltokiaren eta Euskotrenen geltokiaren ingurua berrurbanizatzeko planera, zeinak barne hartzen baitu Boulevard Generál de Gaulleren dagokion zatia, mugaz gaindiko mugikortasuna garatzeko Europako proiektu baten (POCTEFA funtsa) zati gisa garatua.

Egilea Andoni Beitia