Europar Batasuneko herrialdeek onartu dute 2035etik aurrera EBn diesel eta gasolinazko auto eta furgoneta berriak ezin saltzea, baina zero isuriko erregai sintetikoek bultzatutako errekuntza-motorrak matrikulatzeko aukera aztertuko da.
2035eko data, oraindik ofiziala ez bada ere, bat dator Parlamentuak eta Europako Batzordeak defendatzen dutenarekin herrialdeek behin betiko araudia negoziatu beharko dutenarekin; beraz, birtualki, CO2 isurtzen duten auto eta furgoneta berrien salmentak ezabatuko diren data izango da.
Zero isuriko errekuntzako ibilgailuak baimentzeko ekimena
Hala ere, eta Alemaniaren presioaren aurrean, Europar Batasuneko lehen fabrikatzailea eta automobil-merkatu handiena, Italiaren laguntzarekin, Batzordeak proposamen bat prestatuko du 2035etik aurrera oraindik emisio kutsatzailerik gabeko erregai sintetikoak erabiltzen dituzten ibilgailuak matrikulatu ahal izateko.
“Errekuntza-motorrak dituzten ibilgailuak matrikulatzeko aukera egongo da, baldin eta haien isuriak nuluak badira”, azpimarratu zuen Agnès Pannier-Runacher Frantziako Trantsizio Energetikorako ministroak, EBko Kontseiluaren txandakako presidentetzaren izenean.
Itun Berderako Europako Batzordeko presidenteorde Frans Timmermansek esan zuen zero isuriko erregai sintetikoak “ordura arte ez diruditela oso errealistak, kostuei dagokienez debekatuak diruditelako”.
Baina automobil-fabrikatzaileek erregai horiek komertzialki bideragarriak izatea lortzen badute, Batzordeak “burua zabalik izango du”.
Errekuntzako ibilgailuen murrizketa progresiboa
EBko Kontseiluak estatu kideak ordezkatzen ditu, eta 2030erako % 55eko emisio-murrizketa nahi du autoentzat, eta % 50ekoa furgonetentzat, 2035ean zero emisioko ibilgailuentzat.
Euroganberak hilaren hasieran finkatu zuen bere jarrera azken negoziazioari begira, 2025ean 2021ean baino % 15 gutxiago, 2030ean % 55 eta 2035ean % 100.
Herrialdeek adostu zuten 2026an Europako Batzordeak egindako aurrerapenak eta helburuak aztertzea, gertatzen diren aurrerapen teknologikoen arabera, eta fokua ibilgailu hibrido entxufagarrietan jartzea.
“Fabrikatzaile batzuek diote hibridoak behar denera iritsi daitezkeela. Oraingoz ez dute egiten, baina egingo balute, 2026an birebaluatuko dugu “, esan zuen Timmermansek, eta” munduko fabrikatzaile gehienek, ez bakarrik Europan, bateria elektrikoen alde egin dutela “azpimarratu zuen.
Europako Parlamentuarekin azken negoziazioa urteko bigarren seihilekoan hastea espero da, Txekiar Errepublika txandakako presidente dela, herrialde horretan jaio baitzen Skoda automobil marka.
2021ean, EBn saldutako auto berrien % 19,6 elektrikoak izan ziren, entxufatu daitezkeen hibridoak barne, eta 2020an, berriz, % 11,9, Europako Automobil Fabrikatzaileen Elkartearen (ACEA) arabera.