Iñigo Urkullu lehendakariak Alemaniako enpresarekin “elkarrizketarako eta lankidetzarako bideak” mantentzea adostu du asteazken honetan Mercedes-Benzeko ordezkariekin, Gasteizko lantegian “etorkizuneko inbertsioak eta proiektuak bermatuko dituen lankidetza errazten saiatzeko”.

Gainera, konpainiak iragarritako inbertsio-proiektuari (1.200 milioi euro) babesa ematen diola berretsi du, eta azpimarratu du “enpresaren aldeko apusturik ez badago, ez dagoela etorkizunik ez zuzendaritzarentzat ez langileentzat”. “Gure apustua enpresaren aldekoa da”, berretsi du.

Urkullu Stuttgarten (Alemania) dago asteazken honetan, Mercedes-Benzeko furgoneten dibisioko arduradunekin lan-jardunaldi bat egiten, eta Eusko Jaurlaritzaren ordezkaritzari helarazi diote, lehendakaria buru dela, konpainiaren elektrifikazioaren ikuspegia, merkaturatzen duten produktua, banaketa eta marketina, Gasteizko lantegirako etorkizuneko planak eta Eusko Jaurlaritzak Alemaniako enpresarekin duen konpromisoa.

Mercedes-Benz Vanseko ordezkariekin egindako bileraren ondoren, lehendakariak jakinarazi du ateak itxita egindako bileran Mercedes-Benzek bere egungo egoera eta erronka nagusiak aurkeztu dituela, “Gasteizen dituen inbertsio-proiektuak barne”.

“Elkarrizketa-bide horri eustea erabaki dugu, etorkizuneko inbertsioak eta proiektuak bermatuko dituen lankidetza errazteko helburuarekin. Lankidetza hori positiboa izaten ari da konpainiarentzat zein Euskadirentzat “, adierazi du.

Halaber, bileraren ostean, Mercedes-Benzeko “ekosistemaren” barruan, “Gasteizko lantegiari laguntzeko” sentsazioa geratu zaiola adierazi du, eta konpainiak etorkizuneko erronken azalpen “oso zehatza” eman diela nabarmendu du, “Bezeroaren gogobetetasuna bilatuz baina ingurumenarekiko errespetuarekin konbinatuz”.

“Oso itxaropentsu sentiarazten gaituen aurkezpena izan da, orainaldian eragiten ari zaizkigun gorabeherez jabetuz eta etorkizuneko helburuak zein diren oso argi edukiz”, adierazi du.

Arintasun-planteamenduak

ELA, LAB eta ESK sindikatuek asteazken honetan eta uztailaren 7an eta 8an lanuzteak egiteko hartutako erabakiaz galdetuta, lehendakariak adierazi du sindikatuak hitzarmen berri baten negoziazioaren inguruan jarduten ari direla, eta nabarmendu du, mobilizazioen ondorioz, ekoizpena eten egin dela, baina hori ez zela gertatu 20 urtean.

“Horrek gogoeta eragin behar digu konpainiak bilatzen dituen malgutasun- eta arintasun-planteamenduak behar bezala interpretatzeko beharraz, baita automobilgintzaren sektoreko beste konpainia batzuk eta, oro har, ekoizpeneko beste konpainia batzuk ere”, adierazi du.

Urkulluk berretsi du bidaia honen helburua, ordezkari instituzional gisa, konpainiaren inbertsio-proiektua -1.200 milioi eurokoa- babestea dela, “Alde guztientzat positiboa den zerbait: enpresarentzat oro har, Gasteizko Mercedes-Benz Vans lantegiarentzat, zeharkako langileentzat eta enpresa laguntzaileentzat”. “Hori guztia Euskadiko automobilgintzaren segmentuko ekosistema baten parte da”, berretsi du, Arabako lantegiak “automobilgintzaren sektoreko ekosistemarako duen garrantzia” eta etorkizuneko apustua azpimarratu aurretik.

Era berean, Sttutgarten egotea “Gasteizko Mercedesen lantegiaren garapenari bultzada” bat dela errepikatu du, eta hala jakinarazi dio Mercedes-Benz Vanseko CEOari.

Sindikatuek egindako kritikei buruz galdetu diotenean (bidaia enpresaren ondoan dagoela uste dute), Urkulluk esan du “jakina” dela “enpresaren eta langileen aldeko jarrera” hartzen ari dela.

Gogoratu duenez, bidaia martxoaren 1etik dago aurreikusita, eta gaineratu du duela 15 egun Mercedes-Benz Vanseko zuzendariak bilera bat izan zuela berarekin.

Bilera lehendakaritzan

Gogoratu duenez, bidaia martxoaren 1etik dago aurreikusita, eta gaineratu du duela 15 egun Mercedes-Benz Vanseko zuzendariak bilera bat izan zuela berarekin Lehendakaritzan. “Eusko Jaurlaritza eta Arabako erakunde guztiak enpresa garatzeko lanean ari gara, gure ahalegin guztia enpresarentzat onuragarria delako, eta horrek Euskadiko ekonomiarentzat onuragarria izango delako”, azpimarratu du.

Gainera, “Enpresaz hitz egitean”, langileek eta haien ordezkariek “zuzendaritzaz eta langileez” hitz egiten dutela jakin behar dutela argitu du. “Enpresaren aldeko apusturik ez badago, ez dago etorkizunik ez zuzendaritzarentzat ez langileentzat. Eta gure apustua enpresaren aldekoa da “, errepikatu du.

Lehendakariak azaldu duenez, multinazionaleko arduradunekin egindako bileran “ibilbide laburra egin dute Eusko Jaurlaritzaren eta konpainiaren arteko harremanek iraun duten lankidetzaren bidetik”.

Haren ustez, lankidetza “estua eta luzea” da, eta horren ondorio dira “ekimen zehatzak”, hala nola 2014an lanbide-profilak hobetzeko eta egokitzeko sinatutako protokoloa; industria-azpiegituren garapena, SPRIren laguntzarekin 1996tik; bost berrikuntza-proiektutan parte hartzea: Mount-it, Vitoweld, Comar, Edistric, Hirukiak; edo Arabako Foru Aldundiak ekainaren 14an sinatutako ulermen-memoranduma.

Gainera, nabarmendu du Alemaniako multinazionalarekin bat datorrela sei jardun-eremu estrategiko bultzatzeko helburuarekin: garraioaren elektrifikazioa; digitalizazioa, jasangarritasuna; I+G+b; talentua; eta tokiko hornitzaileen oinarria industrializatu eta indartzea.

Era berean, gogorarazi du, osagarri gisa, Fabrikazio Aurreratuko Zentroa diseinatzen eta prestatzen ari direla, konpainiak tokiko hornitzaileen katearekin elkarreragiteko, ibilgailu elektrifikatuen eta autonomoen belaunaldi berriaren industrializazio digitalizatuaren esparruan. “Eusko Jaurlaritzak 13 milioi euroko aurrekontua du inbertsio estrategiko horretarako”, azpimarratu du.

Bultzada automobilgintzari

Bestalde, adierazi du lankidetza hori “Mercedes-Benzek ibilgailu elektrikoaren eta konektatuaren PERTEaren deialdian aurkeztu duen proiektu estrategikoan ere gauzatu dela”. Proiektu horrek BasqueCCAM eta Basquevolt ekimenak biltzen ditu, “Industria-sarearen eta, bereziki, mugikortasunaren trantsizioa bultzatzera bideratutakoak”.

“Jaurlaritzatik, euskal erakunde guztien ordezkari gisa, bultzadaren lehentasuna industriari orokorrean eta automobilgintzaren sektoreari bereziki helarazi diogu, euskal ekonomiarentzat oinarrizkoak direlako. Euskadiko automobilgintzaren ekosistema industrialaren hobekuntzan inbertitzen jarraituko dugu “, adierazi du.

Eusko Jaurlaritzaren ordezkaritzak bisita hasi du Untertürkherim lantegian, eta harrera egin diote Mercedes-Benz Vans zuzendariak, Mathias Geisenek, Mercedes-Benz Vans Operaciones lehendakariordeak, Ingo Ettischerrek, Mercedes-Benz Vans Garapeneko arduradunak, Andreas Zyganek, eta Mercedes-Benz Vans Salmentetako arduradunak, Klaus Rehkuglerrek eta Gasteizko zuzendariak;

Ondoren, Mercedes-Benz Museora joan dira. Lehendakariak bisita-liburuan sinatu du, eta sinaduraren arduradunek eSprinterren oinarritutako “Sustaineer” furgoneta elektrikoaren ezaugarriak aurkeztu dizkiote euskal ordezkaritzari.

Egilea Andoni Beitia