Bizkaibusek bere lehenengo bi autobusak, % 100 elektrikoak, Bilbo eta Azkorri arteko bidea egingo dute eta 1.090.000 euro inbertitu dira. Gainera, urte amaierarako beste lau elektrikari gehitzea aurreikusi da.

Miguel Ángel Gómez Viar Garraioko eta Mugikortasun Jasangarriko foru diputatuak aurkeztu ditu Bizkaibusen flotan sartzen diren % 100eko bi unitate elektriko horiek.

Zehaztu duenez, 12 metroko autobusak dira, Solaris Urbino 12 electric markakoak, pisu baxu integrala dute, propultsio elektriko hutsa dute eta ez dute inolako erregai fosilik erabiltzen inongo sistema osagarritarako, “Eta horrek oso eraginkorrak egiten ditu”.

Bi autobusak A3411 Bilbao-Getxo-Azkorri linean sartuko dira, Bizkaiko hiriburuaren, Erandioren, Leioaren eta Getxoren arteko ibilbidea egiteko.

Foru Aldundiko arduradunak adierazi duenez, autobus elektriko berri horiek “aurrerapauso garrantzitsua dira Bizkaian bultzatzen ari garen mugikortasun iraunkorraren bidean”, Gomez Viarrek nabarmendu duenez.

Ildo horretan, “Etorkizuneko mugikortasunak ibilgailu gero eta iraunkorragoak, isilagoak eta seguruagoak eskatzen ditu, irisgarritasunaren eta erosotasunaren arloan zerbitzuaren kalitatea bermatuko duten ibilgailuak”, gaineratu du.

Helburu horrek “etengabe berritzeko ahalegina eskatzen du, eta egiten ari garen teknologia berri guztiak aldez aurretik aztertu behar dira, Bizkaibusen ezaugarrietara ezin hobeto egokitzen direla egiaztatzeko”, adierazi du aparkatuta zeuden Lamiakoko dartsenara egindako bisitan.

Solaris Urbino hiri-autobusak dira, beheko solairukoak, korridorean eta ibilgailuaren sarbideetan mailarik ez dutenak. Era berean, espaloiaren “ikuspen hobea” ematen dute ibilgailuaren eskuinaldean, eta, beraz, autobus-geltokietan zain dauden erabiltzaileen segurtasuna handitzen dute.

Unitate horiek diseinu “modernoa, iraunkortasuna, mantentzeko eta jarduteko erraztasuna, irisgarritasuna eta ingurumenarekiko errespetua” dute ezaugarri, Gómez Viarrek adierazi duenez.

Autobus elektriko berriek bi ate bikoitz dituzte, bigarrena atzeratua, bidaiarien karga osoa errazteko. Mugikortasun urriko pertsonek erabiltzeko egokituta daude, arrapala bikoitza, elektrikoa eta eskuzkoa dute erdiko atean, eta martxa-mailaren gainetik belaunikatzeko eta igotzeko gailua dute.

Bi transportin

Erabilgarri dauden plazak 68 eta 78 pertsona artekoak dira (30 eserita), mugikortasun urriko pertsonentzat gordetako bi plazen okupazio-mailaren arabera.

30 eserlekuetatik 12 lurrean daude, mailarik gabe. Gainera, gurpil-aulkientzako bao bakoitzean bi transportin daude, eta horiek ere lurzoruaren mailan daude.

Leioako Bizkaibuseko kotxetegietan moztutako zamalanetarako estazioa Ekoenergetykak (Smart Energy Systems) egin du, Polonian. 150 kW-ko potentzia nominala du eta bi karga-mahuka ditu, 4 orduko epean bi autobus aldi berean kargatu daitezkeenak.

Bizkaiko foru diputatuak iragarri duenez, aurreikusita dago urte amaierarako beste lau autobus elektriko gehiago eta guztira 35 hibrido sartzea, orain arte egindako inbertsio handienean eta “emisioetan gero eta flota garbiagoa eta baxuagoa” lortzeko helburuarekin.

Gaur egun zerbitzuan dauden autobus guztiak gehituta, 2022aren amaierarako Bizkaibusek motorizazio hibridoko 76 autobus eta 6 elektriko izango ditu, ia flotaren laurdena, % 24,4.

Egilea Andoni Beitia