Asotrava eta Hiru garraiolari autonomoen elkarteetako ordezkariek, AP-8, AP-68 eta A-636 errepideetako bidesariaren aurkako plataformetako kideekin batera, elkarretaratzea egin dute asteazken honetan Bizkaiko Batzar Nagusien aurrean, Gernikan, 2023tik aurrera lurralde horretako bost errepidetan kamioiei ezarriko zaien bidesaria gaitzesteko.

Hain zuzen ere, Batzar Nagusiek asteazken goizean Gernikan egindako osoko bilkurak oniritzia eman dio garraio astunari bidesaria kobratzeko planari.

Antolatzaileek jakinarazi dutenez, Kantabriako hainbat elkarte ere bidesariaren aurka agertu dira, hala nola ASEMTRASAN, Asotravako eta Hiruko garraiolariekin bat egin dutenak.

Elkarteek behin eta berriz salatu dute administrazioek kontu publikoen “zuloa” edo defizita estali nahi dutela, eta, aldi berean, salatu dute neurri hori “diskriminatzailea” dela, “Errepideetako erabiltzaile guztiek ordaintzen ez dutelako”. “Justu kontrakoa, errepide bidezko garraio astuna bakarrik jartzen da jomugan. Bizkaiko eta inguruko garraiolariei eragingo die, gainerakoekiko lehiakortasuna galduko baitute. Bidesaria ez du ordainduko noizean behin igarotzen den garraiolariak, errepide horietatik egunero ibiltzen den garraiolariak baizik “, deitoratu dute.

Garraiolariek kritikatu dute, gainera, erabakia sektorearentzat “jasanezina” den une batean iritsi dela, erregaien prezio altuek eragindako krisiari aurre egiten baitio. “Garraioaren bidesaria planteatzen den bezala, garraiolariarentzako penalizazioa baino ez da. Errepidearen erabiltzailea ez da garraiolaria, garraiatutako salgaia baizik. Garraiolaria ez dago gustura errepidean, gizarte osoak eskatzen duen zerbitzu publikoa betetzen baizik “, azaldu dute.

Elkarte horiek behin baino gehiagotan adierazi dute sektoreak uko egiten diola bidesari horiek ezartzeari; izan ere, “Garraiolari autonomoari kalte egiten diote funtsean, eta are gehiago sektorean krisi ekonomiko larria dagoen une honetan, erregaiaren prezioak ezin baitira onartu”.

Elkarte horien iritziz, lehentasunezkoa da botere eta administrazio publikoek era horretako neurriak berriro aztertzea egungo krisi-garaian, ez bada nahi salgaien garraioa geldi dadin “inanizioz”, ekoizpen-sektore ezberdinetan kamioiak falta diren egungo egoera larriaren aurrean.

“Garraiolaria estutzen jarraituz gero, mugiarazi egin beharko da. Oraingoz, kamioiek Bizkaiko bigarren mailako errepideetan jarri nahi duten bidesariaren aurka protesta egiteko “, amaitu dute.

Egilea Andoni Beitia