Bizkaiko Dibal enpresa marka liderra da merkataritzarako eta industriarako Estatuko balantza-merkatuan, eta Europako erreferenteetako bat da 35 urtetik gorako esperientziarekin. Vicomtechen laguntzarekin, Foodys proiektua gidatzen du, SPRI Taldearen Hazitek programaren esparruan.

Proiektuaren xedea da elikadura-gainazaletarako autoordainketa-sistemen belaunaldi berri bat sortzea, bezeroak erosketa-prozesuan duen esperientzia hobetzeko. Izan ere, pandemiak salmenta-aretoetan teknologia berrien erabilera bultzatu du. COVID-19aren ondorioz, bezeroek ez dute ilararik itxaron nahi edo erosteko eta ordaintzeko prozesu estandar bat jarraitu nahi izan. Ekintzarako askatasuna bilatzen dute, baita dendako beste erosle edo langileekin elkarreraginik ez izatea ere, beharrezkoa ez bada», azpimarratu du Iratxe Berriozabal Dibaleko Marketin zuzendariak.

Egoera berri horretan, Dibalek supermerkatuetan erosketa-prozesuari lotutako konponbide teknologikoak garatzeko proiektu bat abian jartzea erabaki du, modu indibidualean edo konbinatuan aplikatuta, bezeroaren erosketa-esperientzia hobetzeko. Soluzio horiek aukera eman behar dute solteko produktuak modu autonomoan pisatzeko, produktuak itxura bisualaren arabera identifikatzean, eta, gainera, erosketa-zikloa ordainketarekin itxi ahal izateko.

Horretarako, pisatze mugikorreko soluzio teknologikoak garatu eta aplikatzea aurreikusten da, bai eta produktu freskoak zein lehorrak identifikatzeko soluzio teknologikoak ere, kameren eta ikusizko identifikazioko softwarearen bidez. Arduradunak zehazten duenez. Produktuak kameren eta ikusizko identifikazioko softwarearen bidez identifikatzearen arloan Vicomtech ari da lanean, Adimen Artifizialean espezializatutako euskal zentro teknologikoa, Visual Computing & Iteraction.

Foodys proiektuak erosleari autonomia handiagoa ematea du helburu, dendako erosketa-esperientzia aldatzean. Erabiltzaileak bere organ uzten dituen produktuak identifikatu eta tiket bati gehitu ahal izango dizkio kameren bidez, produktua identifikatuz edo EAN kodea irakurriz. Behin erosketa eginda, ez da beharrezkoa izango zain egotea eta produktu guztiak kutxa-lerro batetik edo self-checkout postu batetik pasatzea. «Erosleak erosketa baieztatu eta gailu bakar batean ordaindu ahal izango du, eta ondoren, erosketarekin zentroa utzi ahal izango du, eta horrek dendetatik irteteko itxaronaldiak murriztuko ditu», nabarmendu du Berriozabalek.

Erosketa prozesua erraztea

Erosketa-prozesuan ere bezeroak bere denborak optimizatuko ditu, erosketa-orgatik bertatik eska baitezake bere txanda lagundutako salmentako atal batean edo batzuetan, eta dendan erosketak egiten jarrai baitezake bere txanda iritsi bitartean. Orgako gailuak abisatuko dizu zure ataleko txanda hurbil dagoela. Horrez gain, bezeroari era guztietako informazioa eman dakioke (erosketa-historialean oinarritutako promozioak, une horretan egiten ari den erosketari buruzko informazioa, erosketa oinarri duten errezetak), eta horrek hobetu eta erraztu egingo du erosketa, Marketineko zuzendariaren esanetan.

Proiektuan aztertzen ari den teknologia merkataritza-azalerako egoera eta gailu desberdinetan aplika daiteke: erosketa-orga autonomoak, produktuak ordaintzeko estazioak edo, autozerbitzuko balantzetan erabiltzen bada, produktuak irudi bidez ezagutzeak produktua hautatzeko prozesua ere erraztuko du.

Horrek guztiak, Dibaleko arduradunaren arabera, onura ekarriko lieke azalera handiei, merkatuan daudenak baino aukera bat eskainiko bailukete erosketa dendan egiteko. Erakargarria izan liteke bezero berriak erakartzeko, eta kateek denbora errealean informazioa izango lukete bezeroen erosketei buruz, eta hori erabakigarria da edozein negozioaren eraginkortasuna hobetzeko erabaki arinak hartzeko.

Aurkeztutako proiektuak 2022ko amaierara arteko epea du. Hortik aurrera, ondorioak aterako ditugu, eta zehaztu ahal izango dugu nola, noiz eta zer arlotan aplikatu ahal izango dugun. Gutxieneko helburua da gutxienez merkaturatzea autozerbitzuko balantzetan fruten eta barazkien errekonozimendua 2023ko urtarrilean, ondorioztatu du.

Euskal enpresak 200 langile ditu, urtean 30 milioi euro inguruko faktura, ekoizpenaren % 55 esportatzen du eta 60 herrialde baino gehiagotan dago.

SPRI Taldeak euskal enpresen I+G sustatzen du tresna, aktibo, laguntza, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko helburuarekin. Kontsultatu I+Grako laguntza-programak, hala nola Elkartek, Emaitek edo Hazitek.

Egilea Andoni Beitia