Siemens Gamesak 1.226 milioi euroko galerak izan ditu bere ekitaldi fiskalaren lehen bederatzi hilabeteetan, hau da, taldeak duela urtebete erregistratutako 368 milioi euroko ‘zenbaki gorriak’ hirukoiztu egin dira, konpainiak Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalari (CNMV) jakinarazi dionez.

Konpainiak adierazi zuenez, hirugarren hiruhilekoko emaitzak merkatuaren aldakortasunak eta hornidura-katearen atzerapenek eragin zuten berriro ere, baita ‘onshore’ segmentuari (lurreko eolikoa) nagusiki eragin dioten barne-erronkek ere.

Gamesak Siemensen haize-banaketarekin bat egin zuenean sortutako haize-sorgailuen fabrikatzaileak adierazi zuen galera errekor horiek barne hartzen dituztela ‘EAP’ -tik datorren amortizazioaren inpaktua eta integrazio- eta berregituraketa-kostuena, biak ere zergen kostu garbiak, zenbateko jakin batean.
Guztira, 189 milioi euro.

Horrela, Siemens Gamesak, Siemens Energy akziodun nagusiak, Burtsatik kanpo uzteko duen kapitalaren % 32,9ko OPA iragarri du, eta 2020tik bizi duen egoera larriagotu du, pandemia betean ‘zenbaki gorrien’ ziklo batean sartu zenetik. 2020an, konpainiak 918 milioi euroko galerak izan zituen urtean, eta 2021ean 627 milioikoak izan ziren ‘zenbaki gorriak’.

Siemens Gamesaren urte fiskaleko lehen bederatzi hilabeteetan salmentak 6.442 milioi eurokoak izan ziren, % 12 gutxiago, eta PPA aurreko mozkin operatiboa (Ebit) eta integrazio- eta berregituratze-kostuak negatiboak izan ziren 957 milioi euroan, % -14,8ko Ebit marjinaren baliokidea.

Apiriletik ekainera, taldearen galerak 446 milioi eurokoak izan ziren. Hirugarren hiruhileko horretako salmentak 2.436 milioi eurokoak izan ziren, % 10 gutxiago; aldiz, Ebit pre PPA eta integrazio- eta berregituratze-kostuen aurrekoa 343 milioi euroko emaitza negatiboa izan zen, % 14,1eko Ebit marjinaren baliokidea.

Joan den ekainaren 30ean, finantza-zor garbia -2.275 milioi eurokoa izan zen. Konpainiak adierazi zuen 4.450 milioi euro dituela baimendutako finantzaketa-lerroetan, eta horietatik 2.651 milioi euro erabili direla. Gainera, 3.036 milioi euroko likidezia du guztira, hirugarren hiruhilekoaren amaieran kutxak balantzean duen posizioa kontuan hartuta (1.237 milioi euro).

Marjinaren helburu berria

Hala eta guztiz ere, konpainiak, dagoeneko hiru ‘profit warnings’ kateatzen zituenak, % -5,5eko EBIT marjinaren helburu berri bat ezarri du, % -4tik, batez ere ‘onshore’ plataformen aurreko ereduetako osagaien akatsengatik eta konponketengatik.

Egoera oso konplexu hori gorabehera, Jochen Eickholtek zuzentzen duen konpainiak adierazi zuen bere eskaera-zorroa 33.980 milioi euroko zifra errekorreraino igo dela.

Apirila eta ekaina bitartean, 3.523 milioi euroko eskaerak sinatu zituen konpainiak; horietatik 2.094 milioi ‘Offshore’ (itsasoko eolikoa) operazioan izan ziren, 14,3 gehiago, eta 1.068 milioi euro ‘Onshore’ n, % 27 gehiago. Halaber, 361 milioi euro gehitu ziren zerbitzuetan, % 32ko jaitsierarekin. Hiruhileko horretan, eskaeren sarrera 2,3 aldiz handiagoa izan zen aurreko urteko aldi berean erregistratutakoa baino.

Egoera horren aurrean, Siemens Gamesak azpimarratu zuen “epe luzerako balioa sortzeko urrats erabakigarriak” ematen ari dela ‘Mistral’ programa estrategiko berriarekin. Programa horren helburua egungo eredu operatiboa berrikustea da, “Eraginkortasuna eta efizientzia hobetuko dituen antolaketa errazagoa eta arinagoa lortzeko”.

Ildo horretan, konpainiak baieztatu zuen negozioan oinarritutako egitura izango duela, eta, aldi berean, COO (Chief Operating Officer) eta CTO (Chief Technology Officer) enpresen ekipoak indartuko dituela, “Siemens Gamesa osoan harmonizazioa eta estandarizazioa bizkortzeko”.

Horregatik, negozioak salmenten, proiektuen gauzatzearen eta produktuen ibilbide-orriaren arloetan zentratuko dira, eta haien emaitza-kontuen erantzule izango dira. Eredu operatibo berriaren xehetasunak urriaren 1ean zehaztuko dira.

Ardura gehiago hartzea

Siemens Gamesak nabarmendu zuenez, 2023ko urtarrilaren 1ean indarrean sartuko den egitura berri horrek aukera emango du negozio guztietarako ibilbide-orri bakarra sortzeko, konpainia osoaren irtenbide teknologikoen eskalagarritasuna errazteko eta prozesu harmonizatuen bidez adostasun-ezaren kostuak (NCC) murrizteko, Siemens Gamesaren funtsezko konpetentzietan zentratuz.

Jochen Eickholt Siemens Gamesako kontseilari delegatuaren ustez, prozesu errazagoak ezartzean, “gure taldeak ardura gehiago hartzera bultzatuko ditugu eta ikaskuntza-zikloak dinamizatuko dira”.

Gainera, egitura berri honek “konpainiaren norabide aldaketa azkartuko” duela uste du. “gure negozio-jardueren irudi argiagoa eta gardentasun handiagoa emango du Siemens Gamesak trantsizio energetiko berriztagarrian lider global gisa egin duen ibilbideari buruz”, esan zuen.

‘Mistral’ programa estrategikoak hiru fase izango ditu, epe laburretik luzera, 2022tik 2025era. Epe laburrean, Siemens Gamesa 5.X ‘onshore’ plataformaren heldutasuna eta kostuen bermea lortzea izango da lehentasuna.

Epe ertainean, konpainiak egitura arin bat ezarriko du funtsezko merkatuetan, eta lehiakortasuna eta errentagarritasuna hobetuko ditu, diru-sarrerak handituz.

2025erako, enpresaren helburua da produktu-estrategia optimizatzea eta hiru negozioei -Offshore, Onshore eta Zerbitzuak- aplika dakiekeen eredu operatibo eskalagarri bat lortzea, hornidura-kate sendo batekin konbinatuta, merkatuaren disrupzioen aurrean.

Eredu operatibo berri horrekin, Siemens Gamesak adierazi zuen kostuen sinergia handiak lortzeko prestatzen ari dela, Siemens Energyren barruan integratzeko potentzialaren bidez.

Egilea Andoni Beitia