Alsazia eskualdeko Reichshoffen, Coradia Polyvalent tren-plataforma eta Talent 3 plataformarekin lotutako jabetza intelektuala erosteko eragiketaren itxiera formalizatu du CAFek, salerosketa-akordioan aurreikusitako arauzko baimenak lortu ondoren. Erositako perimetroaren enpresa-balioa 75 milioi eurokoa da, eta Gipuzkoako konpainiaren zorrarekin finantzatu da.

Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. sozietateak jakinarazi duenez, erosketaren perimetroan hainbat aktibo daude Frantzian eta Alemanian. Zehatzago esanda, CAFek honako hauek integratuko ditu: Reichshoffen fabrikazio-planta, Coradia Polyvalent plataforma, hari lotutako zorro batekin, eta Alemaniako merkatuari eta Europa erdialdeko merkatuei zuzendutako Talent 3 plataformaren jabetza intelektuala, ingeniaritzako funtsezko langileekin batera.

Euskal enpresak azaldu duenez, Reichshoffeneko komunikabideek eta pertsonek (700 langile baino gehiago ditu ingeniaritza, erosketak, proiektuen kudeaketa, fabrikazioa edo administrazioa arloetan) “esperientzia handia dute lehen mailako bezeroak dituzten trenbide-proiektuetan”, baita “ibilgailu sorta zabal batean programak exekutatzea ahalbidetuko duen potentzial handia” ere. Gainera, bere kokapen “estrategikoak” egoki egiten du hurbileko Europako beste merkatu batzuetako bezeroei zerbitzatzeko.

Coradia Polyvalent plataforma prest dago nazioarteko trafikorako, eskualdeko abiadurak (160 km/h artekoak barne) eta hiriartekoak trakzio elektriko edo bimodalean lortzeko gai dena, eta CAFi 500 milioi euro inguruko proiektu-zorroa emango diona.

Hala, horien artean, SNCF Voyageurs (SNCF) duen proiektu garrantzitsu bat nabarmentzen da, baita bezeroen beste proiektu batzuk ere, hala nola Hello Paris Services (Hello Paris), Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP) edo L ‘Agence de la Promotion des Investissements et des Grands Travaux (Apix). Lortutako akordioak hurrengo urteetarako lan-karga bermatzen du Reichshoffen lantegian.

Alemaniako eta Europa erdialdeko merkatuei begira

Azkenik, akordioaren perimetro alemaniarrak Talent 3 plataformaren jabetza intelektuala barne hartzen du, “Trakzio elektrikodun 160 km/h-ko abiadura erregionalak lortzeko gai dena”, baita horri lotutako ingeniari alemaniar talde baten transferentzia ere.

Horrek “CAFek Alemaniako eta Europa erdialdeko merkatuetan diseinurako eta homologaziorako dituen gaitasunak bultzatuko ditu”. Taldeak Alemanian gaur egun duen eskaera-zorroa (VR-NWL, Bonn, Essen, Friburgo) eta hurrengo aukeren zerrenda kontuan hartuta, “Haien gaitasun gehigarriak egungoak osatuko dituzte”.

Tren konpainiak azpimarratu duenez, aktibo horiek eskuratzeak CAFen “hazkunde eta dibertsifikazio estrategian urrats berri bat finkatzen du”. Aktibo horien erakargarritasun nagusia Frantziako merkatuan CAF indartzea da, “Frantziako Bagnères-de-Bigorre egoitzan dauden tokiko gaitasun operatiboei ahalmen operatiboak gehituz”.

Erosketa horren bidez, CAFek Frantziako bigarren trenbide-fabrikatzaile gisa duen posizioa sendotu nahi du, eta, aldi berean, Alemanian eta Europa erdialdeko beste merkatu batzuetan sustatzen ditu bere jarduerak.

Eragiketa, gainera, beste “mugarri” bat da CAFen hazkunde “inorganikoaren” estrategian, 2018an Solaris eta 2019an EuroMaint erosi ondoren, besteak beste. Erosketa horiekin, CAFek “berretsi egiten du material gurpildunen, zerbitzuen eta bestelakoen negozioan hazkundearen aldeko apustua, eta, ondorioz, indartu egiten du mugikortasun-soluzio eta -zerbitzuen erreferentziazko hornitzaile gisa duen posizioa”.

Egilea Andoni Beitia