Euskadin, aldian behingo ibilgailuaren batez besteko prezioa 20.561 eurokoa izan zen uztailean, hau da, % 20,2ko igoera iazko hil beraren aldean. Horrela, Euskadi sei autonomia erkidegoetako baten artean dago (Katalunia, Madril, Valentzia, Kanariak eta Asturiasekin batera), eta dagoeneko 20.000 eurotik gorako prezioa du.

Coches.net atariak jakitera eman duenez, Espainian “badirudi ez duela sabairik ukitzen eta hazkunde geldiezinari eusten dio”, uztailean 19.881 eurotan kokatu arte. Urte arteko ondoz ondoko hogeita hirugarren igoera da, eta horrela berretsi da sektoreak duela bi urtetik hona izan duen goranzko joera.

Izan ere, aukerako autoaren eskaintzaren batez besteko prezioan urte arteko jaitsiera aurkitzeko 2020ko abuztura jo behar da, koronabirusak sortutako krisi betean. Hilabete horretan, orain bi urte, bigarren eskuko ibilgailuaren batez besteko prezioa 15.059 eurokoa izan zen. Gaur egun, bat erosteak ia 5.000 euro gehiago balio du.

Bestalde, aukerako autoen salmentek % 9ko beherakada izan zuten uztailean, ekainarekin alderatuta. Uztailean bigarren eskuko 166.105 ibilgailu saldu dira Espainian. Jaitsiera hori askoz nabarmenagoa da aurreko urteko hil berarekin alderatuz gero, % 15era iristen baita.

Beherakada hori bat dator auto berrien matrikulazioekin, % 12,5 jaitsi baitira azken hamabi hilabeteetan, Ukrainako gerrak eta erdieroaleen krisiak bultzatuta.

Erkidegoen arabera

Balio absolututan, prezio altuenak dituzten erkidegoak Asturias (20.900 euro), Katalunia (20.614 euro) eta Euskadi (20.561 euro) dira. Balantzaren beste aldean Extremadura dago, eta batez besteko prezioa ez da 17.000 eurora iristen.

Eskualde guztietan igo dira prezioak ekainarekin alderatuta, lau eskualdetan izan ezik: Balear Uharteetan, jaitsierarik nabarmenena ( % -1,7koa), Kanarietan ( % -0,4koa), Katalunian ( % -0,3koa) eta Madrilen ( % -0,4koa). Aukerako ibilgailuen prezioak gehien igo diren erkidegoa Kantabria da, % 4,9ko igoerarekin; ondoren Galizia eta Gaztela Mantxa daude, biak % 3ko hazkundearekin.

Aurreko urteko aldi berarekin alderatuz gero, hazkundea Espainiako eskualde guztietan gertatu da, erkidego bat buru dela, eta horien prezioak “alboratuta” daude. Kanarietan hazkundea % 31,8koa izan da hamabi hilabetean.

Antzinatasunaren arabera, datuek berretsi egiten dute ibilgailuen salmentaren beherakada orokorra adin-tarte guztietan. Hala ere, erdi berriak eta 1 eta 3 urte bitartekoak dira gehien erortzen direnak. 12 hilabete baino gutxiagoko antzinatasuneko salmentak % 43 jaitsi dira 2021eko uztailaren aldean, eta 1 eta 3 urte bitartekoak % 31. Jaitsiera handi horretatik salbatzen dira soilik 5 urtetik gorako autoak, % 7 jaitsi baitira aurreko urteko aldi beraren aldean.

Egilea Andoni Beitia