Ryanairreko bidaiarien kabinako (TCP) tripulatzaileak astelehen honetatik aurrera beste greba batera deituta daude, hirugarrena udan, eta 2023ko urtarrilaren 7ra arte iraungo du, konpainiak uko egin baitio hitzarmen kolektibo berri bat negoziatzeari.

Hain zuzen ere, USO eta Sitcpla sindikatuek 24 orduko lanuzteak deitu dituzte astelehenetik ostegunera, Ryanair, Crewlink eta Workforce enpresetako 1.600 langileak, eta lehenengo bi asteetan 1,04 milioi bidaiariri eragingo diete, batez beste 130.600 bidaiarirekin egunero.

Deialdi berri honek bat egiten du ekainaren amaieran eta uztail zati handi batean USOk eta Sitcantulek deitutako lanuzteekin. Lanuzteek bertan behera uztea eta atzerapenak eragin dituzte Ryanairrek jarduten duen Espainiako aireportuetan, bereziki Bartzelona-El Prat eta Palman.

Greba urtarrilaren hasierara arte luzatuko da, abuztuko eta Gabonetako oporraldiarekin batera, garai horietan trafiko-maila oso altuak izaten baitira.

Grebak iraun bitartean, Espainiako Transorten Ministerioak gutxieneko zerbitzuak ezarri ditu, % 68tik % 85era bitartekoak uharteetara edo uharteetatik doazen hegaldi nazionaletan, eta % 36tik % 60ra bitartekoak garraio publikoan 5 ordu edo gehiago eta nazioarteko hegaldiak dituzten penintsularretan.

Garraio publikoan bidaiatzeko 5 ordu baino gutxiago behar dituzten penintsulako hegaldi nazionalei dagokienez, greba-egunetan soilik Bartzelonan programatuta daudenak, gutxieneko zerbitzuak % 34 eta % 38 artekoak dira.

Uda honetan Europako aireportu nagusiak jasaten ari diren “kaosak” markatutako testuinguruan gertatzen dira lanuzteak, eskaria azkar berreskuratzen ari direlako, lan-gatazkak daudelako eta langile gutxi daudelako.

Egilea Andoni Beitia