Ferrovial Londresko Heathrow aireportuan duen partaidetzaren salmenta aztertzen ari da. Gaur egun % 25ekoa da eta Qatarreko funts subiranoarekin partekatzen du batez ere ( % 20), Reutersek aurreratu duenez.

Europa Pressek kontsultatutako enpresa espainiarraren iturriek ez zuten eragiketa potentzial horri buruzko edozein iruzkin egin nahi izan; izan ere, azpiegituren konpainiarentzat operazioan dagoen aireportu-aktibo nagusitik eta zorroko zenbateko aktibo handienetako batetik kentzea izango litzateke.

Heathrowko akziodunen artean Kanadako Caisse de dépôt et placement du Quebec ( % 12,62), Singapurreko funts subiranoa ( % 11,2), Ameriketako Estatu Batuetako Alinda Capital Partners ( % 11,18), China Investment Corporation ( % 10) eta Universities Superannuation Scheme ( % 10) daude.

Nazioarteko albiste-agentziaren informazioaren arabera, Ardian Frantziako funtsak partaidetza hori bereganatzeko hasierako interesa erakutsi du, Saudi Arabiako inbertsio-funts publikoarekin batera. J.P.Morganen kalkuluen arabera, aireportuak 24.300 milioi euroko balorazioa izango du.

Aurten, Ferrovialek bi inbertsio handi egin ditu aireportuetan. Alde batetik, New Yorkeko JFKren terminal berriaren % 49 erosi zion Carlyleri 1.000 milioi euroren truke, eta horrek Heathrowtik irteteak uzten duen hutsunea bete lezake, eragiketa hori aurrera aterako balitz.

Bestalde, Turkiako Dalaman nazioarteko aireportuaren emakida kudeatzen duen sozietatearen % 60 erosi zuen, 140 milioi euroko kostuarekin. Herrialde horretara bidaiatzen duten turistak hartzen dituen azpiegitura da.

Ferrovial 1998an sartu zen hegazkingintzan, eta 20 urte baino gehiagoko esperientzia du inbertsioan, garapenean eta operazioan, mundu osoko 33 aireportutan, Estatu Batuetan, Australian eta Txilen barne.

Akziodun handiena den Heathrow enpresan duen % 25eko partaidetzaz gain, % 50eko partaidetza du Glasgow, Aberdeen eta Southamptongo aireportuetan, guztiak Erresuma Batuan.

Egilea Andoni Beitia