Henkel kontsumo eta edertasun produktuen fabrikatzaile alemaniarrak, Loctite edo Schwarzkopf bezalako marken jabeak, 447 milioi euroko etekin garbia lortu zuen 2022ko lehen erdian, hau da, % 52,5eko atzerapena, multinazionalak aurreko urteko aldi berean Errusiako eta Bielorrusiako operazioak bertan behera utzi ondoren kontabilizatutako emaitzarekin alderatuta, oinarrizko produktuen gorakadak planteatutako zailtasunez gain.

Henkelen salmentak, urtarrila eta ekaina bitartean, 10.913 milioi eurokoak izan ziren, aurreko urtean fakturatutakoa baino % 9,9 gehiago; datu organikoetan, berriz, % 8,9koa izan zen gehikuntza, itsasgarrien negozioaren bultzadari esker, zeinaren diru-sarrerak % 15 gehitu baitziren, 5.467 milioiraino.

Bestalde, edertasun-negozioaren salmentak 1.842 milioi eurokoak izan ziren, 2021eko lehen erdian baino % 0,2 gehiago, eta familia-segmentuaren fakturazioa % 6,7 hazi zen urte batetik bestera, 3.494 milioiraino.

“Oso ingurune zailean, lehen sei hilabeteetako salmentek aurreko aurreikuspenak gainditu zituzten urte osorako, eta irabaziak, berriz, 2022ko urte fiskalerako gidaren ildotik garatu ziren”, adierazi zuen Carsten Knobel Henkeleko kontseilari delegatuak.

% 4,5 eta 6,5 arteko hazkunde organikoa

“Espero zen bezala, gure emaitzak lehengaien eta logistikaren kostuen igoera izugarriak eragin zituen, batez ere. Hori ere islatzen da 2022. urte fiskalerako dugun ikuspegi eguneratuan “, gaineratu zuen.

Horrela, multinazionalak bere salmenten hazkunde organikoa % 4,5 eta % 6,5 artekoa izango dela aurreratu du, lehen % 3,5 eta % 5,5 artekoa izatea espero zuenean, itsasgarrien negozioaren salmenten % 8 eta % 10 arteko hazkundea barne, eta edertasun-arloak, berriz, % 3 eta % 1 artekoa, aurrez % 5 eta % 3 arteko jaitsiera espero zenean.

Ustiapeneko emaitza gordin doituaren kasuan, Henkelek bere aurreikuspena % 9tik % 11ra bitartekoa izango dela aurreikusten du, eta akzioko mozkin doituaren % 35 eta % 15 arteko atzerapena aurreikusten jarraitzen du.

Egilea Andoni Beitia