Online denda bat irekitzea edo, gutxienez, kanal digitaletan saltzea, ia ezinbesteko baldintza bihurtu da 2022an bete-betean merkataritzari eskainitako negozio batekin arrakasta izateko. Merkataritza elektronikoak enpresen salmentetan duen garrantzia nabarmen handitu da pandemiaren ondorioz, eta, munduko hornigaien krisiaren ondorioz hazkundea moteldu duela dirudien arren, etorkizunean ere funtsezko garrantzia izaten jarraituko du.

Testuinguru horretan, merkataritzara bideratutako negozio bat ireki nahi duten ekintzaile guztiek oso kontuan izan behar dute online denda bat jartzeko ideia, baita bezeroei aurrez aurre arreta emateko lokal bat izatea erabakitzen badute ere, edo publiko tradizionalagoa duten sektoreetan aritzen badira ere.

Zure kasuan, online denda bat irekitzeko funtsezko bi modu daudela jakin behar duzu. Alde batetik, marketplace ezagunenen bidez, Amazon edo eBay esaterako, zure produktuak zuzenean saldu ditzakezu konpainiarentzako komisio baten truke. Bestetik, zure ecommerce propioa irekitzeko aukera. Lan horretan diru eta baliabide gehiago inbertitu beharko dituzu, baina epe luzera produktua hobeto bereizteko eta etekinak maximizatzeko aukera emango dizu.
Zein da online denda bat irekitzeko aukera interesgarriena?

Galdera honen erantzuna, neurri handi batean, muntatzea pentsatzen ari zaren negozio motaren araberakoa izango da. Ez da gauza bera haurtxoentzako produktuak saltzen espezializatutako saltoki bat irekitzea edo artikulu erlijiosoei eskainitako bat irekitzea. Horregatik, interesgarria da zure publiko objektiboa ondo aztertzea eta definitzea zure online dendarako aukera bat edo bestea aukeratu aurretik.

Zure online dendan saltzen hasteko merkataritza elektronikoko plataformak erabiltzea aukeratzen baduzu, komisioak hartu behar dituzu kontuan gehien. Amazonen kasuan, ecommerce erraldoiak salmenta-kopuruaren edo zure produktuen kategoriaren araberako tarifa aldakorrak kobratzen ditu, % 8 eta % 15 artekoak. Aukera hau nahiko interesgarria da hasten ari bazara; izan ere, zure saltzaileentzako plataformak online salmentari ekiten lagunduko dizuten baliabide batzuk ditu.

Baina, handikiro pentsatzen baduzu edo hirugarrenen plataformen bidez saldu behar zenuen guztia saldu duzula uste baduzu, zure online denda sortzeko joera ere baduzu. Kasu honetan, batzordeak erabat ezabatzen dira eta zure katalogoa pertsonalizatu ahal izango duzu hobeto kokatzeko. Hala ere, jakin behar duzu hasierako inbertsioa handiagoa izango dela. Shopify bezalako plataforma batzuek hilean 29 eurotik aurrera egiteko aukera emango dizute, eta horri SEO posizionamenduan edo marketin digitalean espezializatutako agentzia baten zerbitzuak gehitu beharko zenizkioke, Interneten bezeroak irabazteko.

Hiru gako garrantzitsu

Entrepeneur-en argitaratutako artikulu batean, Ben Crudo ekintzaileak, merkataritza elektronikoan eta negozio digitaletan eskarmentu handia duenak, online denda bat irekitzeko akats ohikoenen errepasoa egin du.

Ez bilatu Amazon berria izatea. Zure online denda mota guztietako produktuak sartzen diren marketplace bat izateko ideiaren aurka, Crudok ekintzaileei segmentu jakin batean espezializatzea gomendatzen die. – Zure denda fisikoa online denda bihurtzen denean, zure bezero gehienak marka ezagutzen duten pertsonak izango dira. Bere babesa duzu, beraz, sakondu zeure burua ezagutzen. Lehenik eta behin, gehien saltzen diren 10 edo 20 produktuak hartzen ditu, eta argazki profesionaletan eta produktuen deskribapen sendoetan inbertitzen du.

Ez gehiegi inbertitu online denda eraikitzen. Ekintzaile gehiegi azken teknologiako kanpai eta txilibituek erakartzen dituzte. Ez ezazu aurrekontu guztia izorratu inork ezagutzen ez duen erraldoi bat eraikiz. Horren ordez, aurrekontua marketinean eta posizionamenduan zentratzea gomendatzen du, trafikoa eta kontsumitzailearen konfiantza bultzatzeko eta, horrela, salmentak handitzeko. Orrialdea hobetzeko astia izango dugu gero.

Online denda bat sortzeko prozesua ez da inoiz amaitzen. Beren ecommerce propioa muntatzea erabakitzen duten ekintzaileen beste akats ohikoenetako bat prozesua amaitu dutela sinestea da. «Garrantzitsua da gogoratzea webgune on batek zure markaren esentzia harrapatzen duela eta dendaren atzeko historia islatzen duela. Marka onak beti ari dira eboluzionatzen garrantzitsuak izaten jarraitzeko. Orduan, zer mezu bidaltzen du inoiz aldatzen ez den webgune bat edukitzeak?

Egilea Andoni Beitia