Santander Consumer Financek, Grupo Santanderren kontsumoaren finantzaketan espezializatutako filialak, 575,8 milioi euroko irabazi garbia izan zuen urteko lehen seihilekoan, 2021eko aldi berean baino % 11 gehiago, Europa Pressek kontsultatutako kontuen arabera.

Interes minoritarioei egotzitako mozkina kontuan hartuz gero, irabaziak 767,5 milioi eurokoak izan ziren ekainera arte, % 14,5 gehiago. Espainiaren eta Portugalen unitateak % 71 murriztu zituen mozkinak, 5,4 milioi euroraino; 2021eko lehen seihilekoan, berriz, 19 milioi irabazi garbi izan zituen.

Interesen marjina % 3,69 hobetu zen, 1.815 milioi euroraino, interesengatiko diru-sarrerak % 3,17 handituta, 2.056 milioi eurora iritsi arte. Erakundeak adierazi du bere likidezia-posizioa “sendo” mantendu zela seihilekoan, eta ez zela likidezia-tentsio gehigarririk sortu gordailuen bilakaerari eta handizkako lerroen xedapenei esker.

2022ko maiatzaren itxieran, likidezia-estalduraren ratioa (LCR, ingelesezko sigletan) % 313koa izan zen; finantzaketa egonkorreko ratio garbia, berriz, % 112,1ekoa izan zen martxoan. Banku-erregulazioak bi adierazleak % 100ekoak edo handiagoak izatea eskatzen du.

Bestalde, komisio garbiak, termino metatuetan, % 8 igo ziren aurreko urteko seihilekoaren aldean, 394.000 milioi euroraino. Santander Consumer Financek azaldu duenez, negozio berriaren % 11ko gorakadan oinarritzen da igoera hori, eta horrek “susperraldi handia” ekarri du berekin, aseguru-komisioen hobekuntza ekarri baitu, batez ere.

Beste ustiapen-emaitzak 9,6 milioi gehiago izan ziren, leasing operatiboko jardueran lortutako emaitza hobeei esker. Ildo horretan, Suntsiarazpen Funts Bakarraren (FUR) ordainketa ere sartzen da.

Ustiapen-kostuak — administrazio-gastuak eta amortizazioak barne — 989 milioi eurokoak izan ziren, 2021eko lehen seihilekoan baino % 7 gehiago, inflazioagatik, egindako inbertsioengatik, funtzionamendu-gastuen murrizketagatik eta perimetroaren araberako inpaktuagatik (Allane, TIMFin eta Grezia). Horrela, eraginkortasun-ratioa % 43,14koa izan zen aldiaren amaieran, hau da, 2021eko lehen seihilekoan baino 34 oinarrizko puntu gutxiago.

Bestalde, kaudimengabeziengatiko zuzkidurak % 9 murriztu ziren. Ildo horretan, berankortasun-ratioa % 2,22ra igo zen pixka bat, 2021aren amaieran % 2,06ren aldean, eta estaldura-tasa % 91,02koa zen, iazko abenduan erregistratutako % 102,65aren aldean. Hondatutako aktiboak % 8,6 gehitu ziren, 2.209 milioi euroraino.

Kreditu-arriskuarekiko esposizioari dagokionez, lehen seihilekoan “egonkor” mantendu zen, eta ekainean % 0,47koa izan zen. Finantzarioak azaldu duenez, Covid-19aren pandemiaren osteko susperraldi ekonomikoaren ondorio da hori, egungo ziurgabetasun ekonomikoa gorabehera. La

Entitateak adierazi duenez, ‘Stock finance’ zorroa (kontzesionarioei beren inbentarioa finantzatzeko maileguak ematen dizkiena) erdi-eroaleen krisiaren eraginpean dago, nahiz eta beste zorro batzuk, hala nola txikizkarien ibilgailuen erosketak finantzatzekoak, negozioa handitzen ari diren.

Alemaniak biltzen zuen kreditu-arriskuaren eraginpean zegoen zorroaren ehuneko gehiena, % 38,56, joint-venture eta Austriako negozioa barne. Horren atzetik, Europako iparraldeko herrialdeetako unitateak Santander Consumer Financeko kreditu-arrisku osoaren % 16,95 ziren, ondoren Espainia, Financiera El Corte Inglés (Feci) — bankuak kapital sozialaren % 51 kontrolatzen du — eta Portugal ( % 14,40).

Lehen seihilekoan, entitateak adierazi du produkzioa % 11 handitu zela urte batetik bestera, Covid-19aren ‘Ómicron’ aldaeraren, mikrotxipen krisiaren eta Ukrainako gerraren ondorioz mundu mailako hornidura-katean izandako etenen inpaktuak xurgatuz.

Testuinguru horretan, adierazi du merkatu-kuota handitzea lortu duela ibilgailu berrien zein erabilien finantzaketaren negozioan herrialde gehienetan, nahiz eta autoen matrikulazioek % 14ko beherakada izan zuten Europan urtarriletik ekainera bitartean.

Santander Consumer Financek adierazi duenez, bezeroei emandako maileguak 101.399 milioi eurokoak izan ziren eta % 2 hazi ziren lehen seihilekoan, 2021eko abenduaren aldean, baina % 0,43 jaitsi ziren iazko aldi beraren aldean.

Ekainaren amaieran, taldearen aktibo guztiak 127.510 milioi eurokoak izan ziren, urte amaieran baino % 2,61 gutxiago, baina 2021eko ekainean baino % 3,49 gehiago.

Pasiboari dagokionez, 2021eko abenduarekin alderatuta, bezeroen gordailuak % 3,78 igo dira, 40.569 milioi euroraino; banku zentralenak, berriz, % 0,87 jaitsi dira, 19.823 milioi euroraino. 2022ko ekainaren amaieran, bezeroen gordailuek, epe ertain eta luzeko titulizazioek eta merkatuan jarritako jaulkipenek bezero garbien maileguen % 75 estaltzen zuten.

Jaulkipen planari dagokionez, Santander Consumer Finance SAk 2022ko ekainera arte jaulkitako bolumena 1.100 milioikoa zen; horietatik 500 milioi senior zorrari zegozkion, 100 milioi mendeko zorrari eta beste 500 milioi ‘senior non-preferred’ -ri.

Santander Consumer Finance txikizkarien finantzaketan espezializatuta dago – Kontsumorako kredituen % 92rekin, eta gainerako % 8a emakidadunei stockak finantzatzea da –, eta bere jarduera nagusia automobilak finantzatzea da.

18 herrialdetan dago, eta horietako 16 europarrak dira: Alemania, Austria, Belgika, Kanada, Txina, Danimarka, Espainia, Finlandia, Frantzia, Grezia, Holanda, Italia, Norvegia, Polonia, Portugal, Erresuma Batua, Suedia eta Suitza.

Guztira, 130.000 salmenta-gune inguru ditu elkartuta, automobilen emakidadunen eta saltokien artean. Gainera, ekimen paneuroparrak garatzen ari da bere merkatu guztietan Zuzenen negozioa bultzatzeko.

Egilea Andoni Beitia