Ostalaritzako langileen kontratazioaren arazoak bere horretan dirau, eta uda honetan ez da gutxiago izan, ostalaritzako lanpostu hutsen erdiak hutsik geratu baitira uda honetan. Hala ere, langile kualifikatuak kontratatzeko arazoa goi-denboralditik eta turismo-eremuetatik haratago doa: hiru enpresaritik bik zailtasunak dituzte une oro langileak aurkitzeko.

Hala islatzen du Espainiako Ostalaritza patronalak enpresaburuei gai horri buruz egindako inkestak, egoera hori ezagutzeko. Egoera hori ez da goi-denboraldira mugatzen, baina askoz ere nabarmenagoa da data horietan.

Emilio Gallego patronaleko idazkari nagusiak azaldu zuenez, sektoreak uda honetarako eskaini dituen 100.000 lanpostu hutsen erdiak hutsik geratu dira, ezinezkoa izan delako langileak aurkitzea.

Hori da, zalantzarik gabe, Biztanleria Aktiboaren Inkestaren arabera, tabernetan eta jatetxeetan 1,26 milioi pertsona enplegatzen dituen sektoreak duen erronketako bat, hau da, duela urtebete baino % 9,5 gehiago, baina pandemiaren aurretik baino % 4,5 gutxiago.

Azterlanak azpimarratzen du denboraldi altuko enplegua betetzea zaila dela galdetutako enpresaburuen % 38,6rentzat, nahiz eta gehienek zailtasunak dituzten une oro, eta soilik % 7,6k murrizten duen aparteko langileak aurkitzeko arazoa ospakizunetarako kasu berezietarako.

«Uda honetan, zenbait negoziok ezin izan dute beren gaitasun osoa zabaldu, langile kualifikaturik ez dagoelako», ebatzi zuen Gallegok, eta ostalaritzan sartzeko berariazko prestakuntza-plan bat eskatzen du, lan bila ari diren pertsonek eskaintzen diren lanpostu hutsak lortzeko aukera izan dezaten.

Kualifikazioa da kontratatzeko oztopo nagusia, eta horren atzetik datoz ordutegiak baztertzea, gazteak lan-merkatuan gutxi sartzea eta pandemiaren ondoriozko murrizketen ondorioz eraikuntza edo merkataritza bezalako beste sektore batzuetara aldatzea.

Soldata txikiek ez dute laguntzen zerbitzariak eta sukaldariak aurkitzerakoan, hauek bait dita betetzeko zailenak diren lanpostuak, baina enpresarien % 21,1ek adierazi du arazoak dituela lanpostu guztiak oro har aurkitzeko.

Deigarria da beren lanpostu hutsetan interesa duten pertsonak aurkitzeko bitartekorik eraginkorrena ahoz ahokoa izatea galdetutako enpresaburuen % 72,4rentzat, eta ondoren web eta sare sozialetako iragarkiak.

«Ahoz ahokoak ahalbidetzen duen hurbiltasun zirkulu honetatik haratago oso zaila izan da uda honetan langileak aurkitzea», dio Gallegok.

Helburu horretarako garrantzia galdu dute, beraz, autonomia-erkidegoetako enplegu-zerbitzuek, ostalaritza-eskolek eta langileak hautatzeko enpresek.

Behin aurkitutakoan, kontratu egonkorrak aukeratzen dituzte gehienek, eta azterlan horren arabera, % 11,1ek baino ez du batez ere aldi baterako kontratua erabiltzen, % 64,4k finko arrunta eta % 24,5ek aldizkako finkoa.

Egilea Andoni Beitia