Michelinek Gasteizen dituen langileen % 40 inguru (3.500 langile inguru) lau asteburutan geldituko da irailean eta urrian, turismoentzako eta ingenia zibileko makineriarentzako pneumatikoen eskaeretan izandako jaitsiera “kezkagarriagatik”.

Sindikatuetako iturriek astearte honetan azaldu dutenez, lantegiko zuzendaritzak ekoizpena murrizteko beharra jakinarazi die, bi eremu horietan eskaerak jaitsi direlako.

Zehazki, turismoentzako pneumatikoen sektorean 132.000 unitate ekoizteari utziko zaio. Horretarako, 840 langile inguru geldituko dira iraileko asteburu guztietan, lehenengoa izan ezik, hau da, datorren hileko 10, 11, 17, 18, 24 eta 25ean.

Gainera, zuzendaritzak gaur sindikatuei jakinarazi dienez, neurri txikiko ingeniaritza zibilerako pneumatikoen eskaerak ere jaitsi egin dira, batez ere obra publikoetara bideratutakoak.

Kasu honetan, irailean fabrikazioa 405 tonatan murriztu behar da (produktu mota honetan ekoizpena tonaka neurtzen da, ez unitateka) eta horretarako iraileko azken bi asteburuetan eta urriaren lehenean geldituko da. Neurri horrek pneumatiko mota horren ekoizpenean lan egiten duten 300 langile ingururi eragingo die.

Eskaeren murrizketak eragina izango du hirugarren kolektibo batean ere: produktu erdibukatuen tailerretako langileengan, non aurreikusten den 8 lan-txanda bertan behera uztea, gomaren fabrikazioa 1.500 tonatan murriztu behar delako, turismo eta ingeniari zibilarentzako pneumatikoaren ekoizpenean izandako geldialdiengatik. Geldialdi horiek beste 200 laguni eragingo diete.

Langileen % 40 inguruk produkzio geldialdiak jasango ditu

Horrela, plantako ia 3.500 langileetatik 1.340 inguruk, hau da, plantillaren % 40 inguruk, produkzioko geldialdiak jasango dituzte, baina horrek ez du eraginik izango enpleguan eta langileen soldatan, “Adostutako eta adostutako barne-malgutasuneko tresna” bat baitago sindikatuen eta zuzendaritzaren artean, eta horrek aukera ematen du geldialdiak kudeatzeko, oraingoz beste neurri traumatikoagoetara jo beharrik izan gabe, hala nola aldi baterako lan-erregulazioko espedienteetara edo lan-erregulaziora.

Hala ere, sindikatuetako iturriek “kezka” agertu dute egoera horren aurrean, eta eskaerak nola eboluzionatzen duen ikusi beharko dela adierazi dute. Azaldu dutenez, gaur egun eta ziurrenik urtea amaitu arte eskaeren jaitsiera kudeatu ahal izango dute neurri traumatikorik gabe, baina egoera “okertzen bada eta oso itsusi jartzen bada” zer gertatzen den ikusi beharko da.

“Nolabaiteko lasaitasuna dago, aldaketa horiek xurgatzeko tresna dugulako, baina kezkatuta gaude egoerak urtearen amaierara arte nola eboluzionatzen duen ikusteaz”, azaldu dute kontsultatutako sindikatuetako iturriek, eta zuzendaritzaren aurreikuspena beheranzko ekoizpen-mailekin jarraitzea dela azaldu dute; beraz, beldur dira urrian ere geldialdi gehiago egongo ote diren, bai turismoko pneumatikoen fabrikazioan, bai ingeniaritza zibilean.

Azaldu dutenez, aurten lehen aldiz gelditu behar du lantegiak, eskaeren jaitsiera “kezkagarria” dela eta, eta fokua automobilaren eta eraikuntzaren sektorearen egoeran jarri dute, beheranzko auto salmentekin eta energia-kostuen igoerak eragindako krisi egoeraren ondorioz gelditzen diren obrekin.

Egilea Andoni Beitia