Kaiku esne-taldeak diru-sarrerak handitzeko joerarekin jarraitu zuen 2021ean, eta 500 milioi euroko mugara hurbiltzen ari da urteko salmentetan. Emmi enpresa suitzarraren jabetzako euskal konpainiak 495 milioiko fakturazio kontsolidatua lortu zuen joan den ekitaldian, aurreko urtearen aldean % 6ko hazkundea eta errekorra taldearentzat, Merkataritza Erregistroan gordailutu dituen urteko kontuetan jasotako zifren arabera.

Horrela, aurrera egiten jarraitzen du, 2020an salmentetan ia % 20ko jauzia egin ondoren. 2021ean, bere negozio-segmentu nagusi guztiek hazkundeak izan zituzten, baita nazioarteko merkatuak ere, pisu handia baitu. Kanpoko salmentak % 6 hazi ziren, 323,7 milioiraino, guztizkoaren % 65. Txile eta Tunisia dira Espainiatik kanpoko merkatu nagusiak.

Etxeko merkatuan, Kaikuk bere kudeaketa-txostenean nabarmendu duenez, pandemiaren ondoren ostalaritzaren jarduera pixkanaka zabaltzearekin batera, kanal horretarako salmentak “pixkanaka suspertu egin dira”.

Hori bai, azaldu du ekitaldiko azken hilabeteetan agerian geratu zirela “gizartearen negozioari eragiten dioten arrisku berriak”, batez ere lehengaien hornidura-kateen haustura, energia-prezioen igoera eta “inflazio-tasa altuak”.

Inpaktu horiek baretzeko, honako neurri hauek deskribatu ditu enpresak: “Lehengaien hornitzailetik bezeroarenganaino elkarrekin lan egitea”, “Merkatua hornidurarik gabe ez uzteko”; “formulak, formatuak eta packaging-a” egokitzea, kontsumitzailearen beharretara hurbiltzeko, edo tokiko hornitzaileekin etengabeko lan bat egitea.

Horrez gain, 2022ko ekitaldirako aurreikuspenetan prezioen igoerak ere sartzen dira. “Merkataritzaren ikuspegitik, Kaiku taldea saiatzen da merkatuari eragiten eta prezioen igoeren ondorio negatiboak minimizatzen, eta merkatu-nitxo desberdinetan aukerak aprobetxatzen”.

2022ko ekitaldia modu “zalantzagarrian” aurkeztu zen Kaikurentzat, Ukrainako gerrak energia eta lehengaiak hornitzeko arazoetan izan zuen eraginagatik. “Inflazio-tasa altuen egoerak markatuko du, zalantzarik gabe, negozioaren eta merkatuen garapena 2022ko ekitaldian”, dio.

Kaikuren 2021eko mozkin bateratua 10,8 milioira igo zen, % 16 gehiago, azken urteetako handiena.

Egilea Andoni Beitia