Euskadiko garraio publikoan % 50eko hobaria ostegun honetan jarriko da indarrean. Iñaki Arriola Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako sailburuak nabarmendu duenez, deskontu hori abenduaren 31ra arte egongo da indarrean, eta garraio publikoko sistema ia guztiak hari atxiki zaizkio. Deskontu horren helburua “familien egoera ekonomikoa arintzea eta herritarren erabilera sustatzea” da.

Pedro Marco Azpiegitura eta Garraioetako sailburuordearekin batera, Arriolak deskontu horiek aurkeztu ditu Donostiako Amarako Euskotrenen geltokian egindako agerraldian.

Hala, gogorarazi du tarifak murriztuko zaizkiela kontakturik gabeko txartelak dituztenei (Barik, BAT eta Mugi), eta hobaria automatikoki kudeatuko dela ohiko ordainketa-euskarri horren bidez; beraz, erabiltzaileek ez dute izapide gehigarririk egin beharko.

Deskontuak dauden tarifa-eskala guztietan aplikatuko dira. Baita dagoeneko hobari berezia duten txartel eskuragarri guztietan ere, hala nola familia ugariarenetan, tarifa sozialekoetan, edo gazteei, adinekoei edo desgaitasunen bat duten pertsonei zuzendutakoetan, besteak beste.

Sailburuak adierazi duenez, neurriak “oso dimentsio sozial argia du”, inflazioaren ondorioz prezioen igoera jasaten ari diren familia askoren karga ekonomikoa arintzera bideratuta baitago, eta “garraio publikoa sustatzera eta sustatzera eta garraio pribatua sustatzera bideratutako alderdi ekologiko bat, horrela CO2 isurketak murriztuz”.

Era berean, nabarmendu du garrantzitsua dela Euskadi “eragile guztien aldetik erantzun koordinatua eta hobari-portzentaje handienarekin emateko gai izatea”, eta pozik agertu da inplikatutako administrazio guztien “harreragatik hasieratik”.

Euskal administrazioek, joan den uztailaren 7an Euskadiko Garraio Agintaritzaren Osoko Bilkuran (ATE), Espainiako Gobernuaren Errege Dekretuari atxikitzeko asmoa agertu zuten. Errege-dekretu horrek autonomia-erkidegoentzako eta toki-erakundeentzako laguntza-sistema arautzen du, baldin eta garraio-abonuen eta balioaniztun tituluen prezioa % 30 murrizten badute.

Bilera horretan bertan, Garraio Sailak iragarri zuen Euskotrenek deskontua % 50eraino igoko zuela, eta gainerako operadoreek ere Eusko Jaurlaritzaren laguntzarekin egin ahal izatea planteatu zen.

Sistema konplexua Euskadin

“Euskadiko garraio publikoaren sistema konplexua da, eragile eta administrazio askoren mende dago, baina nire helburua, Garraioetako sailburu naizen aldetik, beti izan da lurralde osoan % 50eko deskontua lortzea, euskal herritarrek gozatu ahal izan dezaten, bizilekua edo garraiobidea edozein izanda ere”, adierazi du.

Hori lortzeko, Jaurlaritzak laguntzaren zatirik handiena bermatuko die gainerako euskal administrazioei, eta diru-laguntzaren kostuaren % 40 estaliko du, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministeriotik jasotzen duten zenbatekoa gorabehera. 11,2 milioi euro bideratuko ditu horretara, eta tokiko gainerako operadoreek 4,2 milioi euro ordainduko dituzte. Neurriaren kostu osoa 31,5 milioi eurokoa izango dela kalkulatu da.

Euskotrenen garraio-zerbitzuetan, Euskadin indarrean dauden kontakturik gabeko hiru txarteletako edozein erabili ahal izango da (Barik, BAT eta Mugi). Larreinetako funikularraren hileko bonuak eta Kukullagako igogailuaren 10. bonuak ere hobariak izango dituzte (biak txartelik gabe erosten dira).

Paperezko joan-etorriko txartelei ez zaie deskontua aplikatuko, eta EAEtik kanpoko garraio-erakundeekin (Passbask, Euskopass Txik-txak, Tranbus, Bortziri) adostutako abonuak ere hobaritik kanpo geratuko dira.

Egilea Andoni Beitia