Berrikuntza, jasangarritasuna eta eraldaketa digitala dira Mondragon Korporazioaren hurrengo urteetarako ibilbide-orria markatzen duten ardatzak. Amaia Ferrok, Enpresen Garapeneko arduradunak, hiru arlo horietan erronkei ekitearen garrantzia azpimarratu du negozio-eredu berriak sortzeko eta gure bezeroekiko balioa handitzeko.

Berrikuntza da, hain zuzen ere, gaur egun 95 kooperatiba, 138 filial eta 80.000 pertsona ingururentzako enplegua sortzen duen taldearen hazkunde-palanka. “Berrikuntza kooperatibok urte hauetan guztietan landu dugun esparrua da. Hor dugu erpin hirukoitza deitzen duguna ‘, zentro teknologikoekin eta kooperatiben I+G zentroekin; unibertsitatea, kooperatiben berrikuntzaren hazkundean laguntzen diguna; eta hirugarrenik, bezeroarenganako berrikuntza inplementatzen den enpresak.

Apustu horren ondorioz, 180 milioi euro baino gehiagoko inbertsioa egin da salmentetan, hau da, guztizkoaren % 3,4 eta industriaren arloan % 9. «Gure erakundean berrikuntzan aritzen diren 2.300 pertsona baino gehiago ditugu, eta horrek erakusten du zenbateko garrantzia duen», adierazi du Ferrok.

Jasangarritasuna da, Ferrok zehazten duenez, erronka berriak aukera berri bihurtu behar dituen beste hanketako bat. Ildo horretan, enpresa-garapeneko arduradunak mugikortasun iraunkorreko edo ekonomia zirkularreko proiektuei erreparatzen die, gure lantegien deskarbonizazioa erraztuko baitute, eta hori izango da datozen urteetan landuko dugun erronka handienetako bat.

Eta hirugarren ardatza eraldaketa digitalari dagokio, duela urte askotatik ari baikara eremu horretan lanean, produktuen digitalizazioaren bidez, Ferrok azaldu duenez, eta orain prozesuak digitalizatzeko joera du, fabrikazio aurreratuarekin, fabrikazio gehigarriarekin, fabrikazio-prozesuetako hobekuntzekin, datu-ekarpen handiagoarekin, lankidetza-robotikarekin. Digitalizazio horrek zibersegurtasuna, digitalizazio kuantikoa edo digitalizazioa zabaltzen ditu bezeroaren aurrean, eta kasu batzuetan negozio-eredu berriak ekarri dizkigu.

Egilea Andoni Beitia