Yolanda Díaz bigarren presidenteorde eta Lan eta Gizarte Ekonomiako ministroa eta Alberto Garzón Kontsumo ministroa banaketa-enpresetako eta kontsumitzaileen elkarteetako arduradunekin bilduko dira astelehen honetan, erosketa-saskian oinarrizko elikagai-produktuen prezioak topatzeko akordio bat bilatzeko ekimenari heltzeko.
Joan den ostegunean Carrefour Españako zuzendari exekutiboarekin lehen bilera izan ondoren, Alexandre de Palmasek, Diazek eta Garzonek banaketa handiko ordezkariak eta kontsumitzaileak biltzeko asmoa dute, Lan ministroak oinarrizko elikagaien prezioaren muga adosteko egindako proposamenari buruzko eztabaida betean.
Diazek zuzentzen duen sailak baieztatu duenez, Kontsumitzaileen eta Erabiltzaileen Kontseiluko eta Kontseilua osatzen duten erakundeetako ordezkariak joango dira bilerara. Banatzaileen Supermerkatuen Elkartea (Anged), Supermerkatuen Espainiako Kateen Elkartea (ACES) eta Banatzaileen, Autozerbitzuen eta Supermerkatuen Espainiako Elkartea (Asedas) ere bertan izango dira.
Diazek bere jarrera azaldu du gaiari buruz, eta adierazi du banaketa handiari eskatzen dion prezio “izoztuak” edo mugatuak dituzten oinarrizko produktuen erosketa-saskiak aldatu egin behar duela astero, proteinak eta freskoak barne (arraina, haragia, fruta, arrautzak eta barazkiak), eta familientzat eskuragarri egon behar duela Gabonak igaro arte gutxienez. Era berean, zeliakoentzako berariazko saski bat eskaintzeko eskatu du.
Eskuragarria eta kalitatezkoa izateaz gain, Gabonak arte behintzat eskuragarri egoteaz gain, Diazek adierazi du erosketaren oinarrizko saski hori banatzaile handien arteko akordio baten emaitza izan behar dela, eta astero “txandakatu” behar dela dieta “askotarikoa eta osasuntsua” eta kalitatezkoa izan dadin.
Banatzaile handiak helburu
Presidenteordeak azpimarratu duenez, eskaera hori banatzaile handiei zuzenduta dago, saski hori “beren enpresa-marjinen kontura” jaurti dezaten, eta ez ekoizleen kontura. Gainera, adierazi du ez dela saltoki txikietara bideratutako proposamena, kostua bere gain hartzeko “gaitasunik ez” duelako.
“Eskaintza hori ezin da izan gure herrialdeko ekoizleen kontura, Elikagai Katearen Legeak eskatzen duen bezala. Horretarako gaitasuna duten enpresek egiten duten edo egin behar duten ekarpenaren kontura da hori. Ahalegina banatzaile handiei eskatzen diegu, eta ez saltoki txikiei, ez baitute horretarako gaitasunik “, azpimarratu du.
Bigarren presidenteordeak Carrefour Españako zuzendari exekutibo Alexandre de Palmasekin lehen bilera izan eta egun batzuetara bildu dira astelehen honetan banatzaile handiekin eta kontsumitzaileen elkarteekin.
Hori guztia supermerkatuak iragarri ondoren, 30 euroko erosketa-saski bat jarriko zuela bezeroen eskura 30 produkturekin, besteak beste, etxeetan erabili ohi diren elikagaiak (gosariak, kontserbak, pasta, olioa edo kafea) eta drogeriako, garbiketako eta lurringintzako gaiak.
“Egungo egoerak neurri arinak eta eraginkorrak eskatzen ditu. Une honetan, erosketa ekintza bakoitza inoiz baino baliotsuagoa den honetan, Carrefourrek bere bezeroei erantzuten die: Espainiako familien erosteko ahalmena babestuko duten aurrezteko irtenbideak eskaintzeko lan egiten dugu “, adierazi zuen Carrefour Españako zuzendari exekutibo Alexandre de Palmasek.
30 euroko saskia astelehen honetatik (irailak 12) urtarrilaren 8ra arte egongo da eskuragarri Carrefour hipermerkatuen sarean, Carrefour Marketen eta online merkataritzan.