Psikometriaren erabileraren oinarria da nola ezagutzen dituzun zure bezeroak, zer moduz ezagutzen duzun inpaktatu nahi duzun publikoa, eta nori saldu nahi dizkiozun zure produktuak edo zerbitzuak. Marketin digitalari aplikatuta, oso tresna eraginkorra izan daiteke enpresek beren bezeroak hobeto uler ditzaten eta, horrela, produktuak edo zerbitzuak saltzeko aukerak handitu ditzaten. Testuinguru horretan, Trantor enpresak paradigma berri horretan aurrerapausoa ematea lortu du, interes inplizituak identifikatzeko zerbitzu bat garatuz, sare sozialetako publizitate-kanpainen eraginkortasuna hobetzeko.

Arduradunek azaldu dutenez, interes horiek ez dira bistakoak edo esplizituak xede-publikoarentzat, baina haien nortasunaren parte dira, eta enpresak saldu nahi dituen nortasun-ezaugarrien eta produktu-tipologiaren arabera egiten ditugu.

Publizitatearen emaitza ezin hobeak lortzeko, sinadurak hurrengo urratsetan oinarritzen den metodologia bat asmatu du. Lehenik eta behin, enpresaren produktua edo zerbitzua saltzeko egin beharreko kanpaina zehazten du. «Une honetan, hainbat datu biltzen ditugu, hala nola kanpainaren helburua, aurrekontua, interes esplizituak, xede-publikoaren kokapena, adina eta sexua», deskribatzen dute beren webgunean.

Bigarren fasean, kanpaina zuzenduko zaion publikoaren nortasun-ezaugarriak zehazten ditu enpresak. Horretarako, programatzaileek garatutako software bat erabiltzen dute, eta ezaugarri pertsonal horiez gain, kanpainaren interes esplizituak ere sartzen dituzte. Azkenik, plataforma horrek interes inplizituak emango ditu, audientziaren bolumena eta kanpainan ezarritako helburuak kontuan hartuta. «Interes esplizituagoak edo inplizituagoak» aukeratzen diren ere defini daiteke, eta arduradunak osatzen dituzte.

Bezero-tipologia bakoitzari bideratua

Azkenik, softwareak gomendatutako interesak sartzen dira enpresak edo markak Facebooken egin nahi duen publizitate-kanpaina bakoitzean. «Kasu honetan, kanpaina bezero-tipologia bakoitzera bideratzen dugu, eta, horrela, bezeroak trafiko eta irismen handiagoa lortu ahal izatea lortzen dugu, eta, aldi berean, kanpainako kostua askoz txikiagoa da», adierazi dute Trantorrek. Horrela, gure bezeroentzat emaitza hobeak lortzen ditugu, aurrekontu txikiagoarekin», laburbildu du.

Enpresa honek garatutako teknologia Word Embeddings-en oinarritzen da, hau da, Natural Language Proccesing eremuari erabateko buelta eman dioten ereduetan, interes eta kontzeptuak espazio bektorial batera garraiatzeko aukera ematen dutenetan, non interes horien arteko hurbiltasunak neur daitezkeen, azpimarratzen dute. Hori guztia, Ocean ereduko nortasun-ezaugarriekin interesak lotzeko gai diren Deep Learning ereduekin batera, interesen eta nortasun-ezaugarrien arteko harremanak bereganatzeko gai den tresna bihurtzen dute, estereotipo komunetatik urrun dauden interesen eta nortasun-ezaugarrien arteko erlazioetatik harago doazenak.

Egilea Andoni Beitia